Lillpojken

M har blivit stor!!!

Han är och mönstrar idag, lille pojken fick åka alldeles själv till Kristianstad idag!!
Han är lite kluven och vet inte om han vill göra lumpen eller inte.........men möntra gör han iallafall och stressade runt och letade betyg och träningskläder sent igår kväll.
Innan dess hade han fixat med min bil och sin bil och löst problemen...............så han är nog ganska stor...........egentligen, det är det bara jag som är larvig och inte fattar det!!

Idag är jag sjuk och hemma från jobbet, för tredje gången....................på 10 år!! Jag tror inte det är något allvarligt men jag har en blixtrande huvudvärk och känner mig allmänt seg och murrig, som om jag går i dimma. Så idag ska jag göra så lite som möjligt, mest ligga under en filt på soffan och slöglo på lite såpor............men jag måste väl ut med hunden ett par gånger iallafall och ikväll tror jag att jag orkar följa med A och köpa en bensinsnål vinterbil till mig (som också ska användas till m och hennes övningskörning) vi har tittat på en lite blå renault (stavas det så??) med "fattigmanscab" den är såå söt!!

Inga altandörrsnickare inom synhåll än.............de kommer väl 15.30 på fredag..............och lämnar grejerna...........sen kommer de kanske om några veckor och börjar!!! Om vi har tur!!

Idag......den 18november....... såg jag kantareller i skogen när jag var ute med hunden, så imorgon ska jag nog ta mig en tripp till svampskogen, ta med mig en plastpåse och kika lite igen, om jag orkar. Så kanske det kan bli en kantarellstuvning till julbordet iallafall!!

Det kan bli fullt hus här på julafton om det blir som jag hoppas, jag har bjudit hit brorsan och hans familj och mamma och pappa och alla kommer att sova över (vi får väl hyra ett rum i grannhuset, om det kniper!!) det vore iallafall himla kul, vi firar sällan ju ihop brorsan och jag, för han brukar fira med svärföräldrarna eller så har han bott utomlands. Sist vi firade jul ihop var nog 2001........i Goa!! Så det håller jag tummarna för!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0