Nyheter

Jag ska bli mormor igen!! Det är Såå jättekul!!

Så lille O blir storebror i slutet av maj!! L har redan fått en liten mage!

Det vore kul med en liten tjej som blev mormors flicka, men det är ok om det blir en pojk också förståss..................bara det blir mormors pojk!!

Så nu bollar jag namn förlag till L (jag är livrädd för att det ska bli en Otto!!!)för jag tycker det är såå roligt med namn, men hittills har hon ratat de flesta, Desideria, Sissela eller Cornelia föll inte henne alls i smaken...........Nja... fick jag på Emanuel och Theo!! Jaja det löser sig nog tills dess!! de pratar om Vilja och Edvin. (jag tycker namnet ska börja på v eller k eller d, för det har jag inte några jag bloggar om!!)
Isa tycker jag är så fint, det pratade vi om till m.........men sen kom vi på............Isa Frosth kan man ju inte döpa en liten tjej till...............snacka om iskallt!! Frida hade vi som förslag till L...............men Frrrida Frrrosth kan ingen kalmarit säga snyggt...............så det gick bort!!

Andra nyheten är att det ska sättas in altandörrar den här veckan.............räck upp en hand den som tror på det...........nähe............ingen............inte jag heller!! Jag tror det inte förrän jag ser det...............så skeptisk är jag!!! Inte konstigt kanske!!
Men det vore skönt att slippa ha den här dörren i matsalen



.............eller hur!! (observera silvertejpen för låset!! och tröskeln under!!och glipan i dörren!!)



Den är inte så snygg utifrån heller!!
Det vore trevligt att få snygg dörr med fönster där istället!!


Och så har m fått glasögon, första barnet som behövt ha det!!



Men hon blev fin i dem...........ser nästan smart ut!! Hon är förresten singel igen hon hade inte tid med s nu sa hon, när hon bor i Gamleby och har fullt upp med aktiviteter och nya kompisar där och så har hon ju hästen om helgerna när  hon är hemma.

L har förresten fått halvtidjobb som personlig assistent i hemmet åt en liten pojk med np-störningar och det är hon glad över.

Annars rullar det mesta på som vanligt........ hösttrötthet..............ska man ta spruta mot svininfluensan eller inte...........segt på jobbet.............fantastiska chefen har fått nytt jobb (som präst igen) det är den största förlusten någonsin under de här tio åren på min arbetsplats...........fler arbetskamrater söker nytt jobb..........skulle åkt till brorsan och hans familj i helgen, men det fick vi avboka..........för A och jag hade dubbelbokat oss............mörkt tidigt på kvällarna............

Jag tycker fortfarande Farmville är  kul och jag avancerar (men det är så låååångt mellan nivåerna nu!!) och fått med mig A, så han är minst lika "fast i det" som jag!! Så det roar vi oss med och planerar strategier med om kvällarna...........ungarna bara skakar på huvudet!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0