Småbil

Jag har skaffat mig småbil............en Renault twiggo och den är verkligen inte stor!! Familjens 43-dje bil, men den första Renaulten!!




Och inte speciellt snygg heller............men bensinsnål...........jag har tröttnat på att lägga 3-3½tusen i månaden på bensin till och från jobbet!!
Men jag tänkte ändå när jag körde den till och från jobbet igår, att det måste verkligen visa sig vara bensinsnål på min nästa räkning från preem.........för den är inget kul att köra!! Inte alls!!

Den gör 0-100 på 20 minuter!!
Den har ungefär lika dålig acceleration som SAABen hade när det var fel på den!! Men den här är så hela tiden!!
Den låter som ett reaplan när man har högt motorvarv!
Den har ingen mugghållare!
Den har 5 växlar, men när man kör på femman låter det som om det finns fler växlar
Den behöver en omkörningsträcka och klar sikt på en mil.........(fast det är i och för sig inte så många jag behöver köra om!!)

Nej nu ska jag inte vara gnällig............bilen har flera syften!
m ska övningsköra med den (alla andra bilar vi har är automatväxlade),jag sparar cabben på Saaben över vintern............och så har den faktiskt öppningsbart glastak så man ser himlen!!
Och vi har pratat om att skoja till det lite och lacka om den......gul, vit och med checkerflag......i samma stil som corvetten.............det skulle vara lite kul!!


Här "känner"  m på "sin" lilla bil!!



Men jag blev lite trött när jag skulle ta den till jobbet i måndags och jag var lite sent ute.
Jag hade packat in hund (stor hund i liten bil!!), 2 tombackar, 3 kassar med återvinningsretur,(jag skulle handla efter jobbet) arbetsväskan och mig själv.............och biljä............startar inte!!! Jag försökte flera gånger...........men icke..............bilen gick inte i gång.
Så jag fick packa ur allt och packa in det igen i Saaben, åkte till A och lämnade hunden och beklagade mig lite.

Det visade sig sen när A undersökte läget på kvällen...........det var något som hette startlås på den............dumheter.............man skulle trycka på knappen på nyckeln.............då startar den!!! Sen dess har det gått som den ska...........eller.............som den gör!!

Kommentarer
Postat av: markus M

"Den har 5 växlar, men när man kör på femman låter det som om det finns fler växlar"



Var då glad att du inte kör min bil... den hade egentligen behövt 2 växlar till eller något :P

2009-11-30 @ 21:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0