Ullared

Jag kan inte fatta folks passion för Ullared!!
Jag var där i lördags med jobbet.........5 tonåringar och en karl!!

Summan blev: 6 timmar i bil, 3 timmar i kö (2tim in och 1 tim ut!!) och  4 timmars shopping!!

Köandet in var nog ändå det värsta, vilken labyrint!!


Runt hela parkeringsplatsen............tvåfiligt.............in i ett bostadsområde.............runt i en liten park............och som pricken över i började det ju småregna förståss...........
Ungarna och jag skojade om att det var i kön vi skulle haft matsäcken.........inte i bilen!!
Men på kövägen fanns det två "stopp",  ett korvstånd och en kiosk med kaffe, oboy och bulle............vilket smart affärsidé!!

Och så sjukt mycket folk.........28 turistbussar räknade vi...........Och jag har aldrig bett så mycket om ursäkt i mitt liv förut, ursäkt för man körde på någon, ursäkt när man stod i vägen för någon och ursäkt för att man vill ta sig förbi någon!!!
Och hade man ett mål, tex nu ska jag gå till leksakerna så fick man ta omvägen runt  köksavdelningen och damavdelningen bara för att kunna komma någonstans!!!

Helt jä--------la galet!!!
Jag ska Aldrig mer åka dit!!

Jag åker hellre till Öb.........det är ungefär samma sortiment och priser där, men mindre folk och närmre!!

Men men man ska aldrig säga aldrig, döttrarna tjatar om att vi ska åka dit så det kanske blir en runda till någongång......... för deras skull.........själv klarar jag mig utan fler besök på Ullared!!

Men den gången ska vi åka en tisdag mitt i månaden........... inte en lönelördag innan jul!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0