Bilskrälle

Jag blir såå trött på min bil!!! Bilar (och datorer också förresten) ska bara fungera, inte massa tjafs och trassel!!

Min bil lever sitt eget liv just nu.........eller löper amok!!!

Jag har en motorlampa som lyser ibland.........jag har haft den inne på verkstad två gånger. Först hos SAAB, de tittade på den, hittade inget fel och debiterade 1800:- för felsökning!!!??? Och bilen fungerade............ett tag.........sen började den där lampan lysa igen...........och det är inte bara att lampan lyser, bilen tappar kraft också, vid accelerationer............helt livsfarligt!!
Jag har tackat min lyckliga stjärna många gånger, när jag lite snabbt ska komma upp på E22:an................och bilen kommer upp i den aktningsvärda hastigheten av 30km/!!!!)
att det finns en busshållplats precis på andra sidan, som jag i halv panik fått svänga in på och släppa förbi bilarna som blåser förbi!!
Andra gången på verkstad kom de på vad det var för fel och beställde nya grejer..........gasvajer........eller nåt....... som installerades i bilen.............och då gick det bra..............en stund............aaaaaaaaaaaaaarrgh..... efter ett tag började den lysa lite då och då igen. Och där är vi nu..........den lyser ibland............och inte ibland!! Och alla sliter sitt hår för att komma på var felet ligger!! Hittills har ingen kommit fram med någon genial lösning!!!

Och så har jag haft problem med låssmekanismen också, centrallåset sluta fungera på förarsidan, och knappen för fönsterhissarna slutar fungera. Så jag ringde till verkstaden igen, och fick tid 2v senare............jaja det fick jag väl leva med..........jag kan ju låsa och låsa upp dörren manuellt (oftast kommer jag ihåg att larma av först..........men inte alltid................då väcker man lite uppseende!!!) men efter ett par dagar funkade allt igen!!!! Tills i måndags förra veckan.......

m och jag skulle mötas på stan för att shoppa lite, men innan dess skulle jag hämta mitt körkort som M hade fått med sig till skolan. När jag stod där i godan ro med bilen igång och väntade på att M skulle komma ut gick billarmet igång............bara sådär............lite pinsamt!! Jag fick ta ur nyckeln ur tändningslåset och låsa och öppna centrallåset innan det blev tyst. M kom och vi pratade lite och då gick larmet igång igen.........och han undrade förståss vad jag höll på med men såg samtidigt att jag faktiskt INTE höll på med något!!! Detta var en varning insåg jag senare!!!

För när m och jag några timmar senare hade gjort stan och när vi skulle hoppa in i bilen och åka till shoppingcentret utanför stan, gick det inte att öppna förardörren alls!!!
Inte inifrån och inte utifrån!!!
Jaha. det var bara att "hoppa" in från passagerarsidan............BARA..... hahaha............jag är inte världens smidigaste och bilen är inte den största..............m skrattade så hon grät när jag baxade mig in i förarsätet från passagerar sidan!!! Hon hotade med att fotografera mig............men då hotade jag med att vi inte skulle åka till media markt som hon ville............så jag slapp bli förevigad i denna penibla situation!!
När m sen berättade vad som hänt för S så tyckte han att hon var bra dum............han hade gärna själv kört henne till media markt lite senare, han tyckte det hade varit värt det att få se mig i den situationen!!!
Ska man inte respektera sina föräldrar???

Jaja 2ggr till fick jag ta mig in och ut på det viset.........och m hade lika kul varje gång!!
A kopplade ur batteriet på kvällen och dagen därpå kunde jag iallafall öppna  och låsa min dörr med nyckel. Efter det var den inne och kollades upp, men det fanns inget fel som visades på felsökardatorn............men sen fungerade fönsterhissarna igen!! Och några dagar senare även centrallåset!!!

Men i tisdags var det samma sak..........men dagen därpå fungerade den igen................
Man kan bli knäpp för mindre!!

Kommentarer
Postat av: Mosing

Har nog aldrig skrattat så mkkt !!

2009-10-17 @ 19:44:37
Postat av: markus (M)

Respektera sina föräldrar? det har då aldrig jag fått lära mig i min uppväxt :P...



Men Så går det om man inte kör japanare ;)....

De bara går och går ;).

2009-10-18 @ 23:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0