Höstigt

Nu är vi mitt i hösten och det märks!!
Det är murrigt, träden byter färg och tappar blad och det är kallt i sandaler!!

Jag gillar inte hösten, det är då jag önskar att jag vore björn så jag kunde gå i ide tills det våras!!

Det har varit motigt och tråkigt och jobbigt på jobbet ett tag nu, men det börjar lätta, och jag hoppas jag får tillbaka arbetsglädjen, sista tiden har jobbet känns mest som något är ett nödvändigt ont............och jag avskyr att känna så!!!
Och några andra jobb att söka finns inte, jag missade sista ansökningsdagen till kriminalvården härom veckan!! Shit!!

Hemma är det som väl är bara bra, jag har en överlycklig son som fick sitt körkort i måndags (på första försöket, det är 4 ungen jag varit handledare för som fått sitt körkort på första försöket, så jag är allt lite stolt jag med!!) Han ser man inte så mycket längre............han är ute och kör bil!!
Lite lyx är det med ännu en unge med körkort, han fick hjälpa A leverera varor med den stora pick-upen, han hämtade hunden från "hunddagis" (A:s firma) och handlade lite till mig när han ändå var ute och körde häromdagen!!

m verkar fortfarande trivas i skolan, visst tycker hon det är tråkiga lektioner ibland...........inget konstigt med det!
Hon skickade ett lyckligt sms till mig i veckan och skrev att hon fått mvg på ett prov..........i hästkunskap!!
Jag har faktiskt pratat med henne flera gånger i telefon de sista veckorna!! Hon vantrivs dock i stallet där hon har hästen och hon har nu bestämt sig för att sälja hästen. Hon hinner inte med den, vantrivs i stallet och så vill hon ju ha en hopphäst egentligen.
Så imorgon måste stackars A åka upp till Gamleby och hämta upp henne och hästen och köra hem dem..............och så fick han en häst till att ta hand om............iallafall tills han är såld...........vad gör han inte för sina barn!! Han är såå snäll!!Jag älskar den mannen!!

I helgen är jag ledig, och då ska jag vara mormor på heltid lördag till söndag, jag har assistans av m och Mi och N så det ska nog gå bra!! Mi och N ska sova över hos oss lördag till söndag och på lördagskvällen ska vi ha "tjejkväll" (......ja och så lille O förståss!!), men räkor, revben och Idol för då ska A på klassträff och M lär väl inte vara hemma!! Det ska bli mysigt!!

m är ledig måndag och tisdag veckan som kommer så då blir det nog lite shopping på stan...........det tycker hon är kul!! Jag är inte fullt så begeistrad i shopping, men men ibland får man offra sig för barnen!!

Kommentarer
Postat av: Markus (M)

jag var visst hemma :P.....

2009-10-07 @ 15:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0