Höstrusk

Brrrr, snacka om höstrusk!!

Det blåser, småregnar och löven faller vilt från träden!!
Hästarn har fått på sig täcken,( lilla shettisen t ser ut som en liten blå falukorv i sitt!!)
Och jag har ställt undan mina sandaler och tygskor och letat fram tjockare jacka och de riktiga promenadskorna.

För nu är sommaren obönhörligen slut och det blir bara kallare och mörkare och snart är det jul!!

Apropå jul förresten, enligt schemat ska jag jobba julafton men mitt arbetspass "behövs" inte den dagen så jag blir ledig!!
Det ser jag fram emot............att vara ledig hela julafton, förra året jobbade jag till kl 13.

Och jag blev lite full i skratt när S för några månader sen eller nåt sa -E har en fråga! -Vaddå undrade A och jag, då svarade E lite generat -Får vi fira jul hemma hos er i jul igen, för det var sååå mysigt förra året!!!
Det tyckte jag var så gulligt så jag blev rent rörd!!
Men vi har det mysigt hemma på julafton och ungarna uppskattar julafton hemma!!

Jag har börjat hjälpa A lite men insläppet av hästarna om kvällarna och det tycker jag är mysigt (även om min funktion bara är att se till så att inte två hästar går in i samma box............de blir så förvirrade då) men det är mysigt att bara ha en hästgård och hästar att släppa in!!

Och så ska jag nog boka upp ett abonnemang på kyrkböckerna också och släktforska lite när jag har mina lediga dagar utan man och barn hemma!!

Man får försöka hitta de små ljuspunkterna denna deprimerade årstid!!

Eftersom man inte kan gå i ide!! Vilket vore det allra bästa!!



Åååå vilket fint blogg huvud jag har, jag blir glad varenda gång jag ska förhandsgranska mina bloggar och ser de härliga bilderna!!

Kommentarer
Postat av: markus (M)

Respektera sina föräldrar? det har då aldrig jag fått lära mig i min uppväxt :P...



Men Så går det om man inte kör japanare ;)....

De bara går och går ;).

2009-10-18 @ 23:39:52
Postat av: markus (M)

Skrev på fel blogginlägg :P..

2009-10-18 @ 23:40:25
Postat av: BabyMamaDrama - by Caroline

Hej! fin blogg!!!

ska vi följa varandra på bloglovin?



För ny musik kolla också gärna in: http://coolwhateva.blogg.se/

2009-10-19 @ 00:03:44
URL: http://babymamadrama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0