Skäms

Jaa...jag skäms, har inte bloggat på hur länge som helst!!!

Har jag några läsare kvar???
Snart skriver jag väl bara för mig själv!!! Iallafall om jag ska hålla på såhär!!!

Inte vet jag vad jag ska skriva om idag heller............
Ingen orkar väl bry sig om min altandörr??

Hösten är och nu är det väl bara en tidsfråga innan den bara är mörk, kall,grå, trist och tråkig...........och jag känner mig precis som hösten.............

Men än är färgerna fina på träden.......
Vår fina lönn på baksidan.......




...........ger nästan ett magisk ljus

Det var en ganska mycket familj i helgen............
O och L har varit hos oss varenda dag och det är så mysigt.......
O gillar mig/mormor mycket nu!  -Om momo säger han och så tar han mig i handen och visar vad jag ska sitta och vad vi ska leka med ("om" på "O språk" betyder kom!!)
Den senaste tiden har det varit mycket duplo-djur vi lekt med, vi hämtade hem ungarnas stora kartong med duplo för ett tag sen, en riktig skattgömma tycker O!!

Han hjälpte också m baka............eh............iallafall smaka kladdkaka!!



Och häromdagen var han i stallet när jag kom hem från jobbet och när han såg mig sa han -momo och så kom han rusande emot mig och slängde sig i min famn...........härliga unge!!!
Då glömmer man nästan tråkiga trista långa hösten!!!

När han följer med L till stallet väljer han ibland att vara inne med mig och leka med sakerna och ibland att hjälpa till  stallet. 
När det blir dags att åka hem blir det ALLTID vilda protester, 9 av 10 gånger vill han inte följa med hem utan stanna kvar, och han blir så förtvivlad när han inte får som han vill -Sluta mamma, mamma sluta säger han när L säger att det är dags att åka hem och vill klä på honom -stanna liten stund säger han med huvudet på sned och tårar i ögonen...........(otroligt svårt att motstå)...........men han måste ju åka hem någon gång..........men det tycker inte han!!!

Och på söndagen hade vi familjemiddag...........var det tänkt...............det blev två tider för middag!!
L med familj kom i tid, men S, M, a och m blev försenade..........trekvart..............så jag satt länge vid bordet i söndags.......två sittningar!!

Helgen som kommer ser jag framemot alldeles väldigt!!

Då ska A och jag göra oss barn-hund-häst fria och åka till Floda på västkusten, där ska vi under helgen umgås med våra härliga roliga vänner från Böda  och ha det riktigt trevligt.............och det kan nog bli lite tequila också!!!(tyvärr kunde en av bästis-familjerna inte komma =( himla synd!!) 
 
Vaddå "nog" förresten..........klart det blir tequila!!!


Och jag måste väl skriva något om följetången "altandörrar"!!
Snickarn hade oturen att "springa" på A förra veckan...... (han ska fortfarande vara glad för att det inte var mig han "sprang" på!!!)
Han påstod att att han precis pratat med dörrleverantören.......och de beräknade att leverera dörrarna i mitten av november!!!!

MITTEN AV NOVEMBER!!!!!! 

Det blir jä-------ligt kallt i vårt sovrum när de öppnar upp väggen i december!!! (visserligen vill jag ha det kallt i sovrummet............men det är väl att ta i................och A vill förresten bara ha det svalt!!!)
Men han sa att han skulle komma och täta den provisoriska dörren innan dess...........

Skit i att täta dörren..........sätt dit våra dörrar!!!!

Ja, jag ska iallafall betala räkningen på altanen i veckan...............annars tar jag nog de pengarna och bokar en sol och badsemester för hela klanen istället!!!!! Och det kanske är dumt............även om det låter frestande!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0