Aprilväder

Snacka om att det är riktigt aprilväder.........
I tisdags var det nästan snöstorm och morgonen därpå var det 3cm snö ute!!
Och igår var det rena rama höstrusket, blåsigt och kallt med återkommande skurar!!
Och idag är det vårigt ute.......med sol som värmer, vårblommorna som lyser och det är grönt på åkrar och gräsmattor!!
Jag är långledig, 5 hela dagar (eller kanske bara 4 om jag måste åka in på möte på måndag!!)
Jag har inte varit hemma och ledig sedan förrförra torsdagen!!
På vägen till jobbet i tisdags blev jag väldigt förvånad......det sprang en påfågel (!!!???) över den lilla landsbygdsvägen jag tar mig till jobbet på!!
Vilken tjusig fasan tänkte jag först (de är inte fullt så ovanliga i det här landet ju) tills den sprang över vägen med sin jättestora fina påfågelsstjärt......inte en aning om vad den hör hemma, jag vet inte om att någon har påfåglar hemma härikring (jag blev lite mobbad när jag skrev det på facebook och blev "anklagad" för att inandas bensinångor, att jag borde byta glasögon eller ha jobbat för mycket!!!)
Så igår när jag såg ett märkligt litet djur i hästhagen som såg ut som en grå tvättbjörn...............skrev jag INTE det på facebook =) Det var iallafall ingen häst eller katt...... men kanske en mård, (är de grå med vita fläckar bakom öronen???) jag hann inte se den så väl, men jag tror inte heller att det var en grävling eller räv för det var mitt på dagen!
Igår var jag på gymmet och tränade, med S som personlig tränare, jag slet hårt men jag har inte lika mycket träningsvärk som jag fick förra gången han tog på sig det uppdraget, då trodde jag att jag slitit sönder något i armen, för jag hade såå ont...........men det gick över...........efter 5dagar!!
Och så ska jag strax iväg till Vetlanda för att tatuera mig, det ska bli spännande att se hur det kommer att bli!! Jag åker i sällskap med S som också ska tatueras, hans fullsleeeve tar tid!!
Sen blir det fredagsmys...........med L, O,m och S på middag, M ska göra en roadtrip till en "kompis" (och x) som bor på västkusten...........och jag ska dricka modifast chokladdryck..........eländiga pulverdiet men den ger resultat, byxorna känns stora och 4½kg mindre väger jag så då får det väl vara så då..........
Men först ska jag överge datan och dammsuga............
vi hörs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0