Vovvevalpar

Det är lille O:s namn på hundvalpar, jag tycker det låter så gulligt!!

Eftersom jag har haft  kontakt med i:s uppfödare via facebook så fick jag möjlighet att ta med mig L och O för att titta på valparna för några veckor sedan. Tack snälla Kristina för det!!

Det var en lycklig pojk som fick se alla de här ljuvliga ulliga valparna. -Många izzisar sa han och ögonen glittrade -de är jättesöta sa han också och sen nämnde han mot slutet att de hade vassa tänder också!!



Och valparna var ganska intresserade av den här lilla människan också....



L och O blev omsvärmade av alla sex ulltussarna:Hot And Sweet alias Ulla är helvit (och till salu!!)
Bacardi Razz alias Bacco är tuffast och högljuddast, sen finns det Tequila Rose (gissa vem som kom med namnförslaget!!) alias Ebba,The talisman alias Gnutten, Chill Out och så Chivas Regal alias Snobben 



O och valparna gillade samma leksaker, här är det Ulla och Bacco (tror jag, kan också vara Chill Out......de är ganska lika........) som vill ha leksaken O håller i.

Men efter lite lek och stoj blir små valpar trötta



..........och somnade på rad.......

Jag fick sen chansen att följa med K och hjälpa till när valparna skulle vaccineras, chippas och besiktigas några veckor senare.

Då hade de både vuxit på sig OCH tuffat till sig sötnosarna



och var ute och lekte i trädgården (och lyckades hitta varenda liten kotte eller sten som låg i gräset!!)







Tequila Rose har vuxit till sig en del..........



...........sen jag träffade henne första gången!!! Eller hur??

Sen bar det av till djursjukhuset, vad 6 små valpar kan väsnas....... det skälldes gnyddes och ylades något alldeles förskräckligt bak i bilen........Bacco var värst!!



6 gosingar i bur!

Vi fick vänta ett tag utanför djursjuhuset så vi skulle få bärhjälp in till kliniken. Jag tog/bar Tequila och Bacardi.........(det låter som en trevlig lördag kväll för mig=)!!)

De blev godkända på besiktningen, fick sina chip och sprutor och och det ojades och gullades både i undersökningsrummet och igenom väntrummet av alla som befann sig där!

Små valpar blir trötta av läkarbesök och de somnade en efter en



Till slut sov de allihop.......



i en stor hög den här gången!!

Då skulle man ju kunna tro att hemresa skulle bli lite mindre ljudlig..........men då trodde man fel...........det var full serenad på vägen hem också!!

Nu i helgen flyttar Bacco men nästa vecka hoppas jag att O,L och jag ska få komma och hälsa på igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0