Familjemåltid

Ja igår var det dags igen...........det traditionsenliga julbord i Kolbodagården som min mamma och pappa bjuder på!!
Alla är lika glada i julbordet där.Det smakar som hemlagat..........och det är ju den bästa julmaten tycker jag!
Men jag är ju numera "finsmakare" på julbordet eftersom inte allt får plats längre...........så nu skippar jag julskinkan och prinskorven tex men njuter av laxen och jansson och omeletten desto mer!! Men efterätterna ostkaka sylt och grädde och pepparkakscheesecake fick jag skippa.....tyvärr........det fick verkligen inte plats!! Egentligen är det inte ekonomisk att ha med mig på julbord...................för jag äter inte för den summan julbordet kostar!! Men mina pojkar äter säkert upp min del också =)
Jag blev kär i min man igår igen.........
Mamma (som inte sett mig på 5-7kg) och tyckte att jag såg fräschare ut,sa till A -Vilken snygg fru du fått och då svarade min älskade make -Det har jag alltid haft...............fatta att jag blev som nyförälskad!!
Jag är också alldeles väldigt glad i mina barnbarn...........lilla V är mormors tjej
och det är ju inte mer än rättvist eftersom O helt klart är morfars pojk!!
Här sitter de och jämför slipsar..........
Efter maten åkte vi hem till mamma och pappa och tog oss en kvällsdrink och lite julgodis och så tog vi massa årliga kort!!
på: Familjen Fringelsson (förkortning för Frosth och Ingesson)
Jag och mina föräldrar
Och så min stora fina underbara härliga familj som jag är såå stolt över!!
A och jag och våra 6 fina ättlingar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0