Vinterland

Jag kan bli så himla trött ibland...........på SJ t.ex som inte får tågen att gå i rätt tid pga snö........ och att kommunernas snöskottningspengar är slut i slutet av november...............jag menar............hallååå........... vi bor i ett land i norr som i bästa/värsta fall har snö 1-3 månader............ varje år!!!
Jag kan inte minnas att det var så mycket strul med tågen när jag åkte tåg till och från skolan varannan helg, när jag pluggade i Motala  i slutet av 70-talet eller när A åkte tåg  varannan helg till och från lumpen i Skövde och Karlsborg på 80 talet.....men nu på 2010 talet...............hakar allt hela tiden upp sig......................märkligt!!
Ska man verkligen behöva säga..............-Det var bättre förr????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0