HETT!!

Hett hett hett!!
Alldeles för hett för att kunna få någonting gjort!!
Lagom hett om man kan svalka ner sig med ett bad med jämna mellanrum!!
Men det kan jag inte idag, åååååå vad jag saknar poolen vi hade i gamla huset!!!
Jag försöker tjata till mig en lite mindre pool på stativ med A är ovanligt omanipulerbar i det fallet!!
Det hjälper inte ens med kvinnlig list eller barn och barnbarn som ber morfar skaffa pool!!!
Helgen har tillbringats på Böda då var det mycket badande........med täta mellanrum och det var riktigt skönt i vattnet, t.o.m A, L och O badade och njöt av det och lilla V svalkade jag av med medtaget havsvatten!!
Lille O har varit lite skeptiskt till att bada förut, men den här helgen gick det över, han höll 2 vuxna i handen och hoppade gladeligen över vågorna och åkte "motorbåt" och doppade sig i famnen på mig....... Det är verkligen sååå skönt att bada!! Finns nog inget skönare!!
O trivs så himla bra på Böda och nu har blygheten mot "grannarna" släppt (vid midsommar sa han flera gånger att han var rädd för "grabbarna" som A pratade med) och han pratar och leker med alla som har lust.
När jag frågade honom om vad som är bäst på Böda svarade han -morfar!!! (A växte ännu mer i sin morfarsroll) då!!)
Och O är så nöjd när V skriker när morfar håller henne -hon tycker inte om dig morfar säger han då och ser väldans nöjd ut!!
T fick sova i en egen säng den här helgen så L och V kunde bre ut sig lite mer!!
Men jag har fått en hel del barnbarntid jag med i helgen.........
Och som synes är jag väldigt nöjd med det!
Strix television har också tittat till oss med jämna mellanrum och filmat och intervjuat
Här sitter en stor del av gänget och solar och blir filmade =)
M från Lerum blev t.o.m filmad när han satte upp sitt förtält........
Och A och jag blev intervjuade utanför vår husvagn, om hur det kom sig att vi blev långliggare och varför vi hamnade just på Böda!!
Som sagt sommaren 2010 blir inte som alla andra somrar!!
5 filmteam rör sig runt campingen, och rätt som det är kommer det en golfbil åkande förbi med en kameraman på längs campingen!!
Och på fredag vill de komma hem till oss och filma när vi packade och planerade för en helg på Böda!!
Oh My God!!
Det ska iallafall bli spännande att titta på programmet i höst.......vad de tar med och inte och om de vinklar det på något vis, men som jag sa med den gång då jag hörde om idén i vintras, så blir B vår vän standup komediennenen från Lund  dokusåpans stjärna!! Lätt!!
Nähe nu ska jag ut och leka med hundarna med vattenslangen................eller ska jag åka hem till O och ha vattenkrig??
Och när A kommit hem ikväll (hoppas att han köpt med sig en pool hem, jag gav honom det nyss som förslag!!) ska vi ta bubblan ner till närmsta badplatsen och ta ett kvällsdopp, det blir skönt det!!
Det längtar jag redan efter trots at det är minst 4 timmar tills dess!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0