Jobbdags

........igen efter nästan 3 veckors ledighet, VÄLDIGT välbehövlig ledighet!!!

Och vilket pass första passet efter semestern det blev då...........jag gick på kl 10 i fredags och slutar inte förrän kl 23...........på söndag!!!

Men det är en välfylld helg med aktiviteter, fiskehajk med övernattning med 5 ungdomar och en kollega (jag ska sova på liggunderlag i tält!!!Undrar hur kroppen mår efter den natten!!)
Och på söndagkväll ska vi på "sommarfest" i Borgholms slott med ungdomarna, det ska bli kul...........men sen blir det skönt att vara ledig ett par dagar efter det.

För jag kom hem från Böda i torsdagseftermiddag, slängde in lite tvätt till m och lagade mat till L och hennes familj som kom på em och stannade till kvällen. V sov nästan hela tiden......iallafall då jag hade haft tid att gosa och pussa på henne!! Men jag fick leka och gosa med hennes storebror iallafall!
Och sent på kvällen hämtade jag m och hennes ex inne i stan utanför bion, sen sov jag några timmar och fixade lite i huset innan jag åkte till jobbet, så jag hann inte vara så mycket hemma precis........ så A är nog inte så glad i mig just nu..........han känner sig nog försmådd.........äh det får jag kompensera honom nästa vecka!! 

Och på jobbet var det högtryck så fort jag kom innanför dörren, massor att göra och ta tag i.......och det har det varit enda tills nu, för NU ska jag gå och lägga mig!!!

Jag måste förståss skriva att M har fått jobb, han är alltiallo på en mack en halvmil söder om Kalmar och verkar trivas bra såhär långt........dessutom jobbar han för A och målar  hyreshuset (han fick det jobbet innan han fick något sommarjobb........ så nu har han två jobb att sköta!! Men han får ju också två löner och det uppskattar han!!) 
m trivs alldeles utmärkt med sitt sommarjobb i bageriet på Böda!! Hon bor ensam på Böda nu, men det finns grannar runtomkring som tittar till henne, pysslar om henne och de ger henne också lite mat ibland!!

Förresten om någon undrar så har vi INTE fått den andra altandörren på plats än!!!
Det är ett år sedan vår altan blev klar (såg jag i min 5-års almanacka)...... men det är klart det är ju inte mer än ett halvår sedan vi fick den första riktiga dörren på plats!!!
T sa häromdagen att det kommer nog att gå snabbare att få färdigt den nya stora sportarenan som byggs i stan än vad det gör för vår snickare att få den där andra altandörren på plats!!!

Det värsta är att jag tror han har rätt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0