Barnbarnen

.........jag bara älskar att skriva "barnbarnen"...........känns maffigt att skriva/säga det -Mina barnbarn.........plural
Att de dessutom är världens finaste skriver jag också gärna
Jag var och hälsade på dem alldeles nyss
Lilla V verkade gilla mönstret på min tunika!!
Hon får nog bruna ögon den lilla damen, trots att de blå generna är väldigt starka i den här familjen!!
Min pappa har bruna ögon och mamma brukar säga att hon gifte sig med honom för att få fina brunögda barn.......men det fick hon inte...........jag fick bara brungröna och lillebror fick blå!
Mina brungröna slog bara igenom på S sen, de andra barnen har klarblå ögon och L skaffade barn med T som är brunögd, men på O var det den blå genen som slog igenom igen, men som sagt det bruna kommer nog att gå igen på lilla V!!
O har lugnat ner sig lite med plockandet på lillasyster, han har väl vant sig lite men häromdagen hade han sagt till T att han inte tyckte om mamma längre och inte tyckte han om lillasyster heller  -Hon är en elaking sa han =) Och häromdagen hade T hört honom säga -jä---a  bebis! och frågar man O vad lillasyster så säger han att hon heter lillebror .....??!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0