Hektiskt

Jaa, det har det varit den sista tiden och det är inte riktigt slut än!!
Det började redan förra tisdagen då L och O var hemma hos oss och L hade ovanligt många förvärkar........så när de åkte hem från oss gjorde A och jag upp en strategi om vi skulle behöva åka och passa O den natten. Jag skulle åka till O och A skulle ta med sig hundarna på morgonen! Men innan vi gått och lagt oss så sms:ade L och avblåste, allt hade lugnat ner sig.
På onsdagen hade jag som vanligt personalmöte, och den här gången talade jag om att jag tänkte ha mobilen på, vilket jag inte brukar ha!
L ringde på fm, hon hade pratat med förlossningen och de ville att hon skulle komma in dit på en kontroll.
Så efter mötet så åkte jag till O och var barnvakt medans de var där (eller om de skulle behålla L där, det gjorde de inte)
Vi hade så trevligt så O och jag, vi målade med fingerfärg och diskade och läste och lekte med lego förståss, alltid leka med lego eller duplo som det hette när mina barn var små.
Men för säkerhetsskull så gjorde A och jag upp strategin den här kvällen också!
På torsdagen åkte jag upp till Gamleby för att hämta hem m och alla hennes saker..........
(........mama mia vad hon har samlat på sig under ett år)........hennes sommarlov började då!!
Så det var full fart och många mil i bil den dagen!!
På kvällen ringde L vid 23 tiden och sa att nu är det nog snart dags för barnvakt!
Inte lätt att somna efter det!!
Och det hann jag inte heller göra innan hon ringde en timme senare och sa att nu hade de på förlossningen sagt att det nog var dag att skaffa barnvakt........så jag tog mig ur sängvärmen. Jag kände mig rätt cool och lugn.............tyckte jag............tills jag upptäckte att jag höll på att ta på mig skorna...........och hade bara trosorna på mig!!!!
Jag kom dit och de åkte iväg vid 1-tiden, svårt att sova då!!
Men jag gick sen och la mig bredvid den sovande O som for runt som en propeller i sängen.........inte lätt att sova då.... och inte blev det någon skön sömn heller precis!!
kl 7 ringde T och sa att allt var lugnt men ingen bebis än. O vaknade någon timme senare och såg väldigt förvånad ut över att se mig där, men han accepterade det när jag förklarat varför ,jag sa att mamma och pappa är på sjukhuset för att bebisen vill komma ut nu, det berättade han sen för alla som vi träffade under dagen.

Sen var det hektiskt schema, vi skulle på Mi:s äldsta sons student, så först fick vi be A komma och sätta fast bilstolen i bilen, sen skulle O och jag komma överens om vilka kläder O skulle ha på sig, sen skulle vi åka hem till mig så att jag kunde byta kläder och hämta m ,sen skulle vi möta upp svärföräldrarna och Mi för att i samlad tropp åka till skolan. Där var det firande, konstigt upplägg och studenterna halsade öl och cider på skolgården, det såg verkligen INTE trevligt ut!! Ja jag vet jag låter som en kärring men jag tycker verkligen inte att det är passande att dricka på skolgården under studentexamen!!
Och mitt i allt firande och fotograferande ringer L och är på strålande humör (lustgas???) och vill prata med O, det får hon göra men jag tjyvlyssnade och fick då höra att O har fått en lillasyster...........yes yes yes en tjej.........DET ska bli mormors flicka!!!
Efter en konstig,omständig och ostrukturerad ceremoni var firandet på skolgården slut och a blev uppvaktad



Vi åkte sen till svärföräldranas stuga i Revsudden och firade med buffé. O var såå snäll hela dagen, inte ett pip eller gnäll alls (jo förresten han ramlade och slog sig lite............och då var det mig han ville bli tröstad av STOLT!!)
L ringde igen lite senare och gav mig mer information om det lilla miraklet, hon var kort och tjock och hade kantiga öron sa hon (ni hör ju själv...........mormors flicka!!!) hon vägde 3800 någonting och var 50cm lång...kort?? och hon hade två kantiga öron (ett släktgen som är stark, mamma har det, jag har det, L har det och O och lilla V har det!!!) och hon skulle heta Vilja Benedicta (när O föddes sa hon att Edvin hade kommit, så det sms:ade jag till alla vänner och bekanta(det var innan jag hade facebook!! Men så kom de på att det inte var någon Edvin så då fick jag sms:a alla och dementera det!!) Benedicta är ett släktnamn (som jag led av att ha när jag var ung!!) Första flickan i varje generation har det som andranamn sedan mormors farmor, och nu tycker jag att det är ett väldigt vackert namn! 6:te generationen!!! Varav 5 fortfarande är i livet!! Det är coolt!
L sa också att hon skulle åka hem senare på kvällen om hon fick lov till det av läkaren. Det är rationalisering det, föda barn på förmiddagen och åka hem på eftermiddagen!!
A kom till Revsudden och löste av mig så jag kunde åka till jobbet............kändes sådär!!
Och inte blev det bättre av att jag sen fick veta att A, S och M skulle få hälsa, titta och pussa på lilla V när de "lämnade tillbaka" O!! Hmm!!
Ja ja klockan 10.00 på lördagsmorgonen innan nästa arbetspass var det jag som knackade på hemma hos den lilla familjen!! -mormor titta..........jag har fått en lillasyster ,var det första O sa när jag kom in, så då fick han visa mig henne!
Hon valde dock att bara äta och sova den timmen jag var där så jag fick varken pussa på eller hålla henne men iallafall titta på henne.
Men det var gott bara det!!

Men efter helgpasset..........och första timmen på min minisemester (nästan 3 veckor iallafall!!) var jag på plats hemma hos familjen och blev bjuden på grillat och att hålla och pussa på barnbarnen.......(obs plural =))





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0