Hemmahelg

Det fick bli en hemmahelg i helgen, trots att Böda lockade och vädret var underbart!!
Men ibland måste man ju prioritera, och den här helgen blev det hemarbetet som prioriterades!!
Det var gräsmattor som skulle klippas, tvätthög som måste minimeras, studentkläder som skulle inhandlas m.m m.m!!
Så nu är M:s studentkläder inhandlade, det är skillnad att shoppa med killar än med tjejer, helt klart!!
Hans kläder inhandlades på 30 min, och då var det både skor, kostym, skjorta och slips som köptes. Sen tog det ytterligare en och en halv timme och besök i 4 skoaffärer för att hitta skor till m. Det är INTE lätt att hitta snygga och sköna och billiga damskor i storlek 41!!
Men jag älskar nya modehuset, där hittade vi allt............... och lite till!!
L och O kom till oss och grillade och umgicks, då fick "morfar" inte så mycket mer gjort, för då ville O leka med morfar!!
Men vila tillsammans gjorde de också!!
O är en riktig härmapa just nu, han suger åt sig "spännande" ord och uttryck.........
-Dumskalle sa jag till hunden och som ett eko kom det -Dumskalle från lille O............ooops..............och så fick jag skäll av hans mor!!!
Av misstag råkade jag säga samma ord igen en stund senare............och då tittade O på mig med pillimarisk blick som sa -Nu sa du ju det där ordet igen!!!
Tur att det inte var ett värre ord jag sa!!!
Vi trodde nog att vi skulle få vårt andra barnbarn i helgen, men där trodde vi fel.........
Det är nog en lite blyg en som trivs bra inne i mammas mage
Det är en rejäl mage hon har nu!!
Men nu i veckan blir det nog iallafall för det är ju "deadline" på fredag!!
A och S var och tatuerade sig i fredags med, S:s nya tatuering har jag inte sett med A:s blev fräck
Det blev midgårdsormen med två av A:s motton skrivet inuti  i "fusk-runskrift" (men runskriften hade nog jag gjort bättre!!Men jag är ju ingen tatuerare!!!)
-Lev livet nu, skjut inte upp något på framtiden och........ -Hellre ångra det man gjort än det man inte gjorde ..........står det!!
(han glömde: Det som har mest prylar när han dör vinner!!!!)
Den 16-år gamla vikingen högst upp på armen ska renoveras och fräschas till innan armen är klar!
Mitt ben har läkt och jag är väldigt nöjd, såhär ser det ut nu
Man får bortse från de blekfeta benet och de ytliga blodkärlen och fokusera på den läckra tatueringen!!
Den på foten är jag allra mest nöjd med den är såååå snygg!!
Den här veckan har börjat nu och i eftermiddag börjar jag jobba och sen går väl hela veckan i en rasande fart till helgen då jag jobbar..........SEN har jag två veckors semester!!! =)


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Försök hitta storlek 35!! Jag blir hänvisad till barnavdelningen, hur kul är det???

2010-06-07 @ 19:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0