Slemsäckar

Slemsäckar...visst låter det som ett elakt skällsord......- Du din eländiga slemsäck!!!!

Jag har iallafall fått lära mig att vi har slemsäckar lite varstans på kroppen........tex i knävecken
De kan bli inflammerade och göra djävulskt ont.........JAG VET!!!

För jag fick inflammation i mina slemsäckar just i knävecken..........synnerligen opraktisk!!!

Jag trodde jag fått en blodpropp eller att det var något åderbråck som behövde opereras..........minst!!!
För det gjorde så vansinnigt ont i hela underbenet, jag kunde knappt gå!!
Det gjorde ont när jag satt, när jag gick ,när jag låg, när jag hade benet sträckt ,när jag hade benet böjt, när jag gasade och när jag bromsade!!
När jag var på min läkarstation för att beställa tid för provtagning passade jag på att beklaga mig över mitt onda ben och ville ha läkartid för det också.
-Äh det är bara dina slemsäckar sa sjuksköterskan, smörj in dig med voltaren en vecka eller så så går det över....
Så det gjorde jag och det gjorde det............gick över alltså, men nu känns det som om det är på g igen.......men nu vet jag ju vad jag ska göra åt det iallafall!!

Annars går vi i väntans tider, L ska ha barn inom en vecka, andra barnbarnet påväg m.a.o.
Hon trodde hon skulle få barn den 1 juni men jag tror den 4 juni, den 1:te har redan varit och den fjärde är det imorron........idag......så då får vi väl se när det blir...men det är klart..........jag kan fortfarande ha rätt .......den 4:de är inte slut förrän om 23½timme. Så vi har BB-jour nu A och jag (det blir ingen tequila den här helgen!!!), så vi är beredda på att "rycka ut" och ta hand om lille O oavsett tid på dygnet så att hans mamma och pappa kan föda barn!!

Jag trodde nästan att det skulle bli idag (och L med, för det körde rätt mycket i magen på henne sa hon!!) för idag är den enda dagen då det verkligen inte passar alls fram till den 11:te, jag jobbar ett dygn och A hade planer för både kvällen och imorgon........i eftermiddag, M var hundvakt och m hade kompisar från skolan här. Men en så länge så är det lugnt!!
Stackars lille O, han vet inte att hans liv snart kommer att bli kraftigt förändrat.....för alltid....för nu måste han snart dela med sig av uppmärksamheten!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0