Idioter

Vilka bilidioter det finns!! Inte undra på att det händer bilolyckor i halkan!!

Min lilla bil är inte så vintervänlig, den är ganska fladdrig..... så jag kör inte fort...... även om jag inte heller ligger och kryper, men det finns alltid någon idiot som blåser förbi i 90-120km oftast i en Volvo eller BMV, men i nästa korsning eller rondell eller dyl så kommer jag ju ifatt dem iallafall..............utan att riskera mitt eller andras liv!!Helt meningslöst alltså!!! Dumskallar!!
Jag blev dock full i skratt för ett tag sen, det var snövägar så jag låg väl i 70km eller så, och ena bilen efter den andra kör om...........så upptäckte jag att framför mig var det en nissan micra, en peugeut 206, en opel lupo............ och så jag.......... vi låg och "puttrade" i 70km medans de stora bilarna körde om oss!!
Jag blev dock inte full i skratt när jag åkte hem från jobbet en sen kväll i värsta snöstormen, (då hade inte ens stora E22:an blivit skottad) och jag hade noll sikt framför mig.....ja iallafall väldigt dålig sikt..........jag körde efter snö eller reflexpinnarna längs vägkanten och då kunde/vågade/ville jag inte köra fortare än 60-70km, så det gjorde jag, men en långtradare hade väldigt bråttom eller bättre sikt eller nåt så han körde om mig..........blåste förbi mig så snön yrde runt oss och då såg jag verkligen I N G E N T I N G............jag hade inte en aning om var mitträcket eller vägkanten eller jag var...........så jag fick sänka ner hastigheten till nästan stillastående..........IDIOT!!!
För det är verkligen för hemskt när man kör i mörker och sen bara kör rätt in i en vägg av dimma eller snöyra, vid ett par tillfällen i vinter har jag nästan gett upp -Nähe nu skiter jag i det här nu stannar jag och står här tills jag ser igen............men det kan man ju inte göra............då är ju jag trafikfaran...........men jag har haft lust till det flera gånger!!!
Men sånt oväder ska vi väl inte behöva ha mer nu.............för nu är det ju vår!!!

Kommentarer
Postat av: Markus (M)

opel lupo. De finns inget som heter opel lupo. möjligtvis VW Lupo :P

2010-03-20 @ 13:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0