Lego

Lille O var hos oss en stund igårkväll, L visade upp sin häst för en tjej som eventuellt ska bli fodervärd åt honom, nu när L blir allt tjockare och har svårt att rida, och då lekte O och jag!!

-Var är morfar...........var förståss det första han sa när han kom, men han accepterade att han skulle komma senare så då dög jag som lekkamrat!!
-Ska vi leka jag och du sa han...........klart vi ska!!
Vi plockade fram stora hinken med lego och så byggde vi stall som blev ett garage som blev en djurpark som blev ett torn
-Kommer inte morfar och husse snart??
Det gjorde han ju, så då var det morfar som fick ta över byggandet........
.....på sitt eget vis!!!
Idag är det så vackert ute, solen skiner och fåglarna kvittrar............men det blåser hårt och det är iskallt ute!!
Men nu är vi ju iallafall inne i första vårmånaden så nu ska det väl bara bli bättre!!
Och om en månad ska vi ställa dit husvagnen..............så var iallafall planen............ innan all snö!!!
Men fram tills dess är det lite besvärligt..........vår uppfart till huset består nu av 3-4dm snömodd, det krävs skicklighet............. och tålamod......... att ta sig upp för vår lilla backe till vägen.........man kör, fastnar, backar, kör i nya spår, fastnar, backar, kör i nya spår, fastnar etc etc men man tar sig ut...........efter en stund!! Vägarna är ju snömoddsfria iallafall!!
Idag är det andra visningen på S och E:s hus, första visningen var i söndags och då kom det 10 familjer varav ett par stycken verkade väldigt intresserade,(olyckligtvis upptäcktes det en vattenskada i duschrum/tvättstuga vid besiktningen, vilket försäkringsbolaget visserligen ska ta, men det måste iallafall göras, och det är ju lite knöligt både som köpare och säljare!!)
Jag tycker fortfarande att det känns sorgligt att S inte kommer att bo där längre!! Jag har försökt på alla sätt att se om han inte har möjlighet att bo kvar där iallafall, men han har inte råd med det säger han.............han vill göra lite annat än att bara bo säger han...........jädra unge!!!
Jag har varit ledig i 4 hela dagar, det är lyx, men jag har inte varit ledig så länge på länge, jag har blivit "blåst" på två lediga dagar de föregående veckorna pga möten och familjeutbildning men nu har jag iallafall varit ledig på riktigt (förutom lite mail som skulle läsas och skrivas!!)

Vår bitr.förest tjänst ska nu tillsättas så jag fick fixa lite runt det hemifrån. 38 sökande var det men många är helt utom tävlan...........jag menar 22 åringar utan adekvat utbildning??? Frisör??Mikrotekninksingenjör??undersköterska??? eller "bred generell utbildning"".............självinsikt??? Känns som det saknas!!
Men det finns iallafall ett par riktigt intressanta namn och jag ska vara en av representanterna från jobbet som får vara med och intervjua, så det ska bli spännande att se vilka förvaltningschefen väljer ut till intervju, jag hoppas iallafall att han väljer en gammal arbetskamrat till mig, som är kanon!!
Fram tills dess trivs jag ganska bra med min jättelånga titel tillförordnad biträdande föreståndare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0