Valpar

Jag kom ju på att jag glömt skriva om "studiebesöket" vi gjorde förrförra helgen!!
Vi blev hembjudna av i:s uppfödare (genom facebook !!)för att komma och titta på de 5veckor gamla pyrennervalparna.....
i:s halvsyskon alltså.



Hela familjen ville åka med så vi fem invadera deras hem..........där fanns det 5vuxna pyreneerhundar och 5 valpar och så herr och fru uppfödare!!
En av de vuxna hundarna de hade var i:s brorsa Gösta och Nemo en stor hanne som vi hade fått ta med oss hem om vi velat...........men det ville vi inte........ känns som om det räcker med 2 stora hundar hemma!!!



Men M såg rätt nöjd ut omsvärmad av de stora hannarna i huset!!

Valparna ska döpas till olika spritsorter, när jag fick höra det.......på facebook......... tipsade jag förståss om att döpa en till Tequila............så nu finns det en i kullen som heter Tequila Rose !!!


Här får jag en puss av Tequila Rose!!



De är olika tecknade allihop, utan en liten tjej som nästan är helvit. Uppfödaren  K har koll på vem som är vem


Det här är Drutten........tror jag!!

Och idag 2 veckor senare var jag och hälsade på dem igen påväg till jobbet.
Vilken skillnad det var.........vad de växer.........nu var de 6 små ulltussar med ben som luffsade omkring..........GUDOMLIGT Söta!!

Och så fick jag lov att ta med mig lille O nästa vecka och hälsa på igen!!
Jag tror han kommer att älska valparna och att  ha valparna runt benen och så de tre stora i:sarna.Och hans mor är lika förväntansfull hon !!
Och jag ser verkligen fram emot att se O:s reaktion!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0