Våren

........jaa nu är den nog äntligen här, våren 2010......... efter världens längsta vinter!!!

Okeej då, det är inte helt snöfritt men det är MEST snöfritt iallafall!!
(Även om jag sjönk ner till knäna i snön när jag gick ner i diket för att komma in i skogen)
Men jag tänkte på hur brunt allt är såhär i början av våren, på hösten är allt grått men på vårkanten är allt brunt, bruna blad, bruna gräsmattor och åkrar....... innan allt exploderar i grönt!!
Jag måste plocka fram min vårjacka kände jag idag när jag var ute på morgonrundan med hundarna.........för det blev för varmt med vinterjackan!!
När jag kom in tittade jag på termometern som visade på blygsamma 3,5grader.........Vad knäpp man är egentligen.......på hösten tycker man 3,5 grader är burr så kallt,, men på våren då njuter man av 3,5grader..........eller iallafall så tycker man inte det är så kallt!
Jag har ytterdörren öppen och hundarna ligger därute i solen och verkar njuta av det!!
Jag känner att energin rinner till i kroppen och jag känner mig glad och nyförälskad i min man!!
Härliga vår välkommen!!
Tror jag ska be A om hjälp att ta fram utebordet och ställa det och några stolar på vår lilla altan ikväll! För på den lilla altanen har vi morgonsol och snön där har vi skottat bort (kollegan F sa skämtsamt igår -Ska vi göra som pensionärerna och sprida ut snön i trädgården så den smälter snabbare............oooops....... det har ju jag gjort hemma redan...........pensionärsvarning m.a.o..............igen!!!!)
Och så närmar sig Bödasäsongen med stormsteg......... den 16april bär det av och förhoppningsvis slipper vi be vännen och x-grannen T om hjälp med att köra husvagnen, utan då kan M köra den istället!!
Ååååååååååå vad jag längtar!!
Den här säsongen blir vår sjätte och jag förundras egentligen fortrfarande över det, för för 10år sedan hade jag gapskrattat om någon sagt att vi skulle bli långliggare i husvagn!!! Det fanns liksom inte på kartan då......
Den här säsongen kan nog bli lite annorlunda...........för Strix television har funderingar på att göra en doku-såpa om livet på Böda camping (men tevebolaget och A envisas med att kalla det för en dokumentär!!!) de har intervjuat vårt gäng och bett om lite Böda bilder....!!!
Vännen E som  också är bloggare hade på solresors sida hittat en tävling, man kunde vinna en resa för två till något land om man fotograferade och bloggade samtidigt, jag blev lite sugen jag med, men sen kom jag på...........äh det går ju inte...........jag vill inte åka utomlands i sommar................då vill jag ju vara på Böda!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0