Veckorapport

Jag är såå dålig på att blogga nu för tiden, så det får bli sammandrag av veckan som varit!!!

Jag har precis betalt räkningarna och Böda säsongen.......... och det blev pengar kvar!!
För nu är det nära till Böda, i helgen ska vi nog ta hem husvagnen och göra den fin och fylla den med innehåll!!
Lite tequila och sängkläder sen är den "ready to go"!!
B och T från Lund kommer också hit till helgen och ska umgås lite och fixa sin husvagn och sen ska de ställa den på plats redan nu till helgen.............det är allt lite fusk!!!
Vi har efter 4 anställningsintervjuer äntligen hittat var nya chef, en färgstark tjej (de andra tre var så  hopplöst grå) som verkar ha massor att tillföra gruppen.
Så det ska bli jättespännande (.......och jag slipper min världslånga titel, och de tråkiga mötena och de hopplösa arbetstiderna.......... jag har varit tf i 5veckor nu men jag har tim mässigt jobbat i 6 veckor!!!) att visa henne vår verksamhet och se vad hon kan förbättra/förändra.
Men min arbetsplats fick iallafall ingen anmärkning efter socialstyrelsens tillsyn ,vilket jag sett i tidningen att ett par andra behandlingshem fått. Och det är ju bra!!
Annars då...............jo.........m har fått sommarjobb i bageriet på Böda och är väldigt lycklig för det och M har fått sommarjobb på Liljas, så han är nöjd han med.Och han kanske har chans till ett permanent jobb också på en nystartad bilverkstad, det håller vi tummarna för............men det är klart...........då flyttar han väl hemifrån också så bara A och jag blir kvar hemma.......hmm............det blir konstigt!!
L ska bara jobba i ett par veckor till sen ska hon gå på havandeskapspenning.Hon har inte lika stor mage som hon hade när hon väntade O,(iallafall inte än ) så hon får nog en liten späd tjej den här gången.........en tjej vore iallafall kul,späda flickor är vi inte så vana vid i den här familjen......... en mormors flicka helst!!
S har det lite tufft nu, huset blev inte sålt den här gången, så han fick säga upp lägenheten han skulle ha flyttat in i april så han betalar nu dubbla hyror......... men bor inte på något av de ställena han betalar till!!! För han bor i ett rum hos en kompis i Nybro fortfarande!!
Jaja jag tror på att allt har en mening........vi får väl se vad det blir för bra utav det här i slutändan!!
A var iväg i fredags till Vetlanda och renoverade en gammal tatuering, S var också med och fortsatte på sin "full sleeve", det är en gammal klasskompis till S som tatuerar och hon är himla duktig och det blev bra på dem bägge två
A
A:s tribal innan "renoveringen"
Det blev allt en hel del skillnad efter "renoveringen"
Och S:s arm är snygg den med
Men den är inte riktigt färdig än säger han!
S har förresten varit med och spelat in en musikvideo med  som publicerades i helgen, den heter Coola Killar och i refrängen sjungs det -coola killar med stora tatueringar.................därför fick S vara med........... han som sjunger är kompis med L:s T och S!!
Jag ska nog snart boka tid för förlängning av min blomstergirlang som jag har tatuerat på underbenet och foten, den ska kompletteras med ytterligare en blomma på foten............men det får vänta tills jag kan använda öppna skor igen..........så det blir nog snart!!
Nähe..... nu får jag nog lämna datan och ta en runda med hundarna i solskenet och sen ska jag göra, rulla och steka 4,5kg påskköttbullar!!
För vi ska vara 17personer på påskmiddag här på påskdagen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0