Söndag

Den här helgen har varit ordentligt fullspäckad!!
Och massa mysig snö har det kommit.......... Underbart fantastiskt tycker jag!!
A är inte lika begeistrad.........inte alls faktiskt men A (alias "prylkungen") har beställt sig en fyrhjuling med snöblad på, så då kanske han tycker att snön är lite roligare!!
Den hade vi behövt här i söndags!!
Men det hade vi inte och snöslungan hade stått och gått sönder sen förra året........så vi fick skyffla på gammalt hederligt vis, och hjälpas åt hela familjen. Vi hade lite snöbollskrig också ungarna, hundarna och jag
...........A svor mest!!
Söndagen började med strömavbrott, då är man glad att man har kakelugnar och vedspis, så vi fixade söndagsfrukosten på vedspisen innan vi gick ut i snön
Äggröra, kokt ägg och bacon blev nästan extra gott på vedspisen!!
Efter snöskottningen skulle vi ta med oss O för att gå på julmarknad på traktormuséet i grannbyn, så vi klädde på oss ordentligt och hämtade upp honom och åkte dit............fel dag.............visade det sig!
De hade bara haft marknad på fredag och lördag..........inte på julskyltningssöndagen...........vilket vi trodde!!!
Oj oj och lille O som var så förväntansfull........men jag var en pedagogisk mormor och tog med honom ur bilen och gick och tittade på leksakstraktorerna i skyltfönstret och på de stora snöiga riktiga traktorerna som var inhängnade, pulsade i snön och gick balansgång och han nöjde sig med det som väl var!!
m och jag fick sen med oss A till modehuset (han bet sig själv i svansen när han sa att jag hade "tantiga" jackor som är för stora på mig, så då fick han offra sig och följa med och hitta en "otantig" jacka i rätt storlek som var tillräckligt varm för frusna mig!!)
Vi hittade mig en jacka på första stället vi tittade i som både A och m godkände, men vi hittade inte någon julklänning till m, så det får hon lösa i Västervik eller nåt istället!!
Sen avslutade vi dagen med Ensamma mamma söker (ja jag vet men det finns inte så mycket annat att titta på en söndagskväll, men nästa vecka börjar ju Bones igen!!)
Det blev ett konstig slut på det programmet tycker jag, en var kär i båda och en var inte kär i någon........ men en av dem såg iallafall kär och lycklig ut i bara en..........undrar om hon är det fortfarande??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0