Shopping

Jag var och shoppade med dotter och dotterdotter igår, V behövde en varmare overall!
Vi åkte till modehuset...........jag älskar faktiskt nya modehuset eftersom jag avskyr att shoppa och springa in och ut ur affärer innan man hittar det man söker.
Men modehuset gillar jag, jag tycker hela idén är toppen, 4 skoaffärer i samma hus och jag vet inte hur många klädaffärer där finns.........men det är tillräckligt, för där hittar man alltid..........(iallafall oftast) det man söker!!
Fast igår trodde jag vi skulle gå bet på V:s overall för vi gick i nästan alla affärerna, men ingenstans fanns den perfekta rosa overallen.
En perfekt rosa overallen skulle vara varm,rosa, dragkedjor enda ner i båda benen och ha fötter, luva och vantar!!
Vi hittade den inte i de vanliga affärerna, kapp-Ahl, HM eller Lindex, men vi hittade ett set med munktröja och byxor och en klänning!!
Klänningen valde V själv!!
L och jag hittade varsin klänning som vi tyckte var fin, men vi var tvungna att välja en av dem och vi kunde inte komma överens.........jag hade hittat en västklänning som hade svart botten och med rosor på klänningslivet och L hittade en stickad rosa klänning i två nyanser, så då visade jag upp dem båda för V (som bars av sin mamma eftersom hon hade tröttnat på att ligga i vagnen) och hon sträckte sig direkt efter "min" svart "rosiga" klänning hihi........men ok tänkte jag rätt ska vara rätt och bytte hand som jag höll klänningarna i (ifall det bara var så att hon kunde nå den "rosiga" klänningen bäst) Då hamnade L:s val av klänning närmast V...........som helt ignorerade den rosa stickade klänningen, hon låtsades inte se den........men sen fick  hon syn på den andra klänningen.............som hon genast sträckte sig efter =) Så V valde själv sin klänning!! L muttrade lite om att hon bara är 4½månad och redan ska välja sina egna kläder!! Hihi, jag tyckte flickan har smak jag!!
Jag hittade också lite kläder till mig, men jag vill ju inte köpa på mig så mycket kläder eftersom jag inte har gått ner i vikt färdigt än (men jag har gått ner 16kg och minskat 14cm i midjan =)-10kg efter operationen för 4 v sedan.....2½kg i veckan!!!Lite coolt faktiskt!!)
Men jag provade en jacka, jag tog XL som vanligt........men hallå sa L den är ju för stor, är den väl inte tyckte jag varpå L drog i jackan och det visade lätt  att det var 10cm till godo över midjan.........L  var lagom!!! (storleken L alltså!!) OCH jag var inte ens på tjockisavdelningen!!!
Så bara för att..... köpte jag mig några tröjor och en skjorta i storlek L (men de var på rea!!)

Sen var jag och V tvungna att ta mellanmål, på fiket..........det är inte lätt att hitta mellanmål ute till mig, V hade medhavd mat, det är mest sötsaker (som min mage inte mår bra av) eller vitt bröd (som jag inte klarar av längre, det  blir så äckligt när man måste tugga så länge som jag numera måste göra och då smakar det illa!!) Som väl var hade de frukt också, så det blev en banan (för äpplen måste jag skala) och en cola light (som jag vispade bort lite kolsyra ur innan jag drack)för mig och skagenmacka till L och majspuré och bröstmjölk till V!!
Hmm jag har visst fått göra en del förändringar iallafall..........som jag  egentligen inte har tänkt på förrän jag skrev ner det nu!!
Vi upptäckte sen att klockan rusat iväg (T skulle börja jobba!!) så vi fick rusa in till den sista affären i modehuset som har barnkläder (som egentligen är den första..... men vi gick förbi den när vi kom!!)
Och där hittade vi den perfekta rosa overallen.........äntligen (och jag hittade en kofta och två toppar............i L!!)
Det ser ut som om hon drunkar i sin nya overall!!
Men nu fryser hon inte mer mormors lilla tjej
Crazy eyes............ och så säger många att hon är lik mig på ögonen!!!
Jag tycker hon är lik mig på många andra sätt..........hon är liten och tjock, hon är inte blåögd,hon har kantiga öron och vi har samma smak på klänningar =)!!
M har gått från att vara arbetslös förra veckan till att ha varit på anställningsintervju på ett jobb och fått två andra, om än  tillfälliga, jobb den här veckan!!! han ahr lämnat ut ett 60 tal cv:n till olika företag och butiker och en av dem ringde (det jobbet han helst vill ha) och hade akut behov av en bilkunnig person, så M åkte dit och har jobbat där halva den här veckan plus att A även har haft jobb till honom den här veckan (Malmö FF:s guldtröjor!!) så igår jobbade M 7-16,30 på bilverkstaden och sen 17-23 hos A!! och så stack han iväg här innan 7 imorse igen!! Tur att han är ung!!
A har köpt mig en ny bil........visst är han väl för underbar!!
Så nu byter jag bort min saab cab -03 mot en peugeot (jag kunde stava det rätt på först försöket!!!) 207cab -10
Men min bil är svart!!
Saaben drar alldeles för mycket i bensin när man kör 5.5mil enkel resa till jobbet, den kostar mig ungefär 3500:- i bensin varje månad!! Men den här lilla sötnosen drar väldigt mycket mindre och så är det plåtcab som tål alla väder och så är den lite piggare än m:s lilla renault  twingo som jag körde förra vintern!!Den ska jag ta till jobbet ikväll!!
För ikväll börjar jag jobba.......på riktigt!!
Jag jobbar hela helgen.........det var längesen jag gjorde det!! 6v eller nåt.......
Undrar om jag kommer att känna av den tröttheten som den här kraftiga viktminskningen sägs medföra??
Det kan jag rapportera om på måndag........om jag orkar!!
Ja jag har iallafall bara korthelgen.......hm....korthelgen innebär att jag jobbar 17-24 idag, lördag 12-24+natten fram till kl 16 på söndag!!
Men nu ska jag ta tag i fredagssysslorna för att få lite ordning och inhandlat till helgen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0