Sjukskriven

jag har varit  sjukskriven i snart 4 veckor nu, DET är konstigt, det har jag aldrig varit förut (på lappen från försäkringskassan stod det att jag var sjukskriven och fick ersättning av dem senast november 1999!!) och vad fort det har gått då!!
Jag som trodde att  jag skulle hinna med en himla massa de här 4 veckorna.........men det har jag inte gjort!!
Så idag har jag gjort att det jag tänkt göra de tidigare veckorna!! Städat......jag menar..........röjt garderober, tömt tvätten i tvättstugan och bakat bullar (det gjorde jag mest för att få upp lite värme i köket!!)
Så imorron ska jag börja jobba igen........och allt är som vanligt.........förutom att mina kollegor och ungdomarna får se mindre av mig............14½kg eller nåt =)
För jag har inget hört från kriminalvården......så det är nog kört nu......... tyvärr!!
M var på anställningsintervju idag som brädarbetare till Kährs golv i Blomstermåla i tvåskift, så nu får vi hålla tummarna på att han får ett av de två lediga jobben, han skulle må bra utav det!!
För fy vad kallt och otäckt väder det är idag!!
Men A sa att han gick ut på morgonen med hundarna med ett stort leende på läpparna.......för han hade ju hört på nyheterna att det skulle komma ett snöoväder.........och det var det ju inte, så därför var han så glad!!
Men hellre snö än sånt här regnoväder tycker jag!!!
A och våra pojkar fick jobba natt i söndags, för att Malmö FF vann allsvenskan och det var A som hade tryckordern hos sig, 3000 tröjor skulle tryckas och finnas i affärerna i Malmö på måndag innan kl 10!!
Vi har väl aldrig följt ett slutspel (heter det så???) i fotboll så ingående............vi har aldrig tidigare hejat på Malmö FF heller!! så ser ni en sådan här tröja så har min man eller mina söner gjort den!!
Så vid 17 tiden gav sig A iväg till jobbet för att vänta in tryckordern.... och han kom hem 14 timmar senare............ganska mörbultad och trött.
M hade kommit hem en timma tidigare och S hade gett upp innan dess!!
A sov några timmar, men vid 10.30 tiden var han på jobbet igen.........stolleprov.........men igårkväll var han trött, väldigt trött!
Nähe nu har jag inte tid att sitta här längre, jag måste gå ut i ösregnet.........hundarna vill det............INTE jag!! Och sen ska jag baka bullarna och fixa till det sista i hallgarderoben och efter det ska jag göra hemgjord pizza (börjar få svårt att hitta på middagsmat nu efter att jag varit hemma och hittat på och lagat middag i 5 veckor!!)
Jag får se om jag kan äta pizzan, jag har väldigt svårt att äta vitt bröd nämligen efter operationen,(eftersom man ska tugga så väl, så blir det vita brödet till en äcklig hård massa som inte "rinner" ner i magen som knäckebröd gör tex) så jag kanske får ta mig en barnmatsburk istället (det är faktiskt helt ok med lite vitlökspulver och allkrydda på! Och lagom stor portion  för mig också!! Jag är ju inte så stor i maten längre)
Vi hörs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0