Vinterrusk

......redan i november!!!
Först regnade det kraftigt och konstant i 3 dagar och sen blev det snöoväder!!
Konstigt!!
Vi har förresten fått sjötomt........eftersom det har bildats sjöar på åkern utanför tomten!!
Mina föräldrar åkte till Kairo i onsdags och det låter som en bra idé!!
Så nu har A och jag  också bokat oss en sol och bad resa, vi åker till Dominikanska republiken den 27/1, vi flyger 6.15 från Kalmar och byter flyg på Arlanda och sen är vi på plats på Dominikanska exakt 12 timmar senare (om det inte blir några förseningar!!!)
Här ska vi bo och njuta av livet i 14dagar!! All inclusive!!
Känns helt fantastiskt just nu!!
Jag tror inte det gör ont ett dugg att ligga på den här stranden och läsa böcker!!
14dagar helt på egen hand A och jag, det har vi inte haft på 26 år eller nåt!! En vecka har vi åkt utomlands ensamma förut, då åkte vi till Gambia.........för flera år sen!!
Och nästa år hoppas jag få ihop pengar och ta med mig alla barn och barnbarn och T till just Gambia, för att fira min 50½års dag, jag hoppas mamma och pappa också följer med, men de får betala själva!!
Jag har inget hört från kriminalvården och det måste ju betyda att jag inte fick jobbet där.........tyvärr, jätte tyvärr!!
Så då bokade vi upp vår resa i januari,( vi avvaktade med att boka resan eftersom jag väntade besked från kriminalvården!!) jag får söka andra jobb istället, och nu börjar det kännas lite akut eftersom chefen räknar på ett schema med varannan helg.........skitdumt...........för min del känns det som att gå tillbaka till 80-talet!!
Usch, jag blir arg bara jag tänker på det!!!
Och ska jag jobba varannan helg så vill jag inte jobba där jag jobbar nu iallafall.........köra till och från jobbet 1½ timme om dagen är helt orimligt, för att inte tala om bensinkostnaden!!! Då jobbar jag hellre på ica eller på en brädgård i närheten!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0