Anställningsintervju

Förra vecka var verkligen den bästa september veckan någonsin!!
På måndagen fick jag ju operationstid och på tisdagen ringde de ( precis när vi skulle börja äta vår trerätters middag på planeringsdagen) från kriminalvården och ville boka anställningsintervju med mig, vad glad jag blev ,jag har sökt dit förr och inte blivit kallad till intervju ens, men den här gången blev jag kallad yes yes yes!!
För jag skulle verkligen vilja prova på att jobba inom kriminalvården, det har jag velat länge. Och nu kanske det är sista chansen att skaffa sig en ny utmaning i arbetslivet...........jag fyller ju 50 nästa år!!
Så igår åkte jag till Norrköping (!!??) där intervjun skulle hållas, jag känner INTE till någonting i Norrköping ...mer än vägen dit!
Så i förrgår jag satt jag flera timmar på nätet och googlade och letade efter vägbeskrivningar, adresser och information, det enda jag visste var att jag skulle till kriminalvårdens kursgård i Norrköping, jag trodde det skulle vara en baggis att hitta dit med GPS och eniro........men det var det inte alls....... för ingenstans stod det vilken adress kursgården fanns på och då är det VÄLDIGT svårt att få vägbeskrivning!!
Jag sökte på kursgård Norrköping men hamnade långt ut på landet och jag hade förstått det som när jag blev kallad att det var inne i centrala stan, så den adressen och vägbeskrivningen vågade jag inte lite på!!
Min kära vän E ringde lämpligt nog medans jag satt där och slet mitt hår och hon har betydligt mer kunskaper om att söka information på nätet (och så har hon bott i Norrköping och jobbat inom kriminalvården där dessutom) så hon tog reda på att det var ett gult gammalt hus i närheten av Luis DeGeer huset (hon "gick" t.o.m där på gatorna i 3D via datan!!som sagt.......betydligt fler kunskaper!!) men inte heller hon hittade någon gatuadress!!
Så det var det första jag gjorde när jag vaknade igår, att ringa till Kriminalvårdens regionalkontor i Norrköping och få gatuadressen, även hon fick leta en stund innan hon talade om att det var till Gamla torget jag skulle !!
När jag fått adressen kunde jag koncentrera mig på vad jag skulle ha på mig, jag ville ju inte se ut som en tant om de är skeptiska till min ålder, men jag ville ju inte klä mig eller se ut som om att jag vill se ut som 25 och inte klä upp mig för mycket, men inte heller "klä ner mig"............ja ja jag hittade lämpliga kläder efter en stund!
Det blev en tur till frissan (jag hade faktiskt INTE bokat den tiden för att vara nyfrisserad innan intervjun, jag behövde klippa mig och jag råkade bara få en tid samma dag som jag skulle på intervju! ....Säkert!!) och omvägen runt A och skriva ut vägbeskrivning och programmera GPS:en, jag helgarderade mig alltså!!
Trots det så hade jag också en reservplan........hittar jag inte så ställer jag bilen och tar en taxi!!!
Jag tog i ordentligt med tid för jag kände att det är bättre att vara där 1½ timme för tidigt och sitta i bilen och läsa en bok eller gå på stan!!
1 timme och en kvart kom jag för tidigt!!
Men då hade jag inte riktigt följt GPS:en inne i stan......för jag lyckades inte få igång någon talande vägbeskrivning, så jag missade ett par korsningar och fick köra runt lite på de alternativa vägarna GPS:en gav mig!!
Tipset från E om att det låg i närheten av Luis De Geer huset var ett bra tips och där fanns det också parkeringar så där ställde jag mig och såg då ett gammalt gult hus en bit bort och när jag gick närmre såg jag att det var dit jag skulle!!
Läget under kontroll med andra ord!!
Jag satt i min bil och drack min lunch och läste Mia Skäringes bok tills det var dags att ta mig till huset jag skulle till.
Och jag var inte ens nervös!! Jag vet inte vad det är med mig, är jag helt avtrubbad???
Jag blir nästan aldrig riktigt nervös längre.........eller har det med åldern att göra?? Och känslan man då har: att jag är den jag är och kan bara vara den jag är och duger inte det.......take it or leave it liksom!! Äh jag vet inte........
Det blev en bra intervju, jag fick många konstiga och annorlunda frågor, (om min alkoholkonsumtion........om vår ekonomi.......om hur viktigt jobbet är för mig..........) men jag tycker att jag fick till bra svar på de olika frågorna och kände mig väldigt nöjd efteråt.
Jag konstaterade för mig själv att, får jag inte jobbet så beror det iallafall inte på att jag gjorde dåligt ifrån mig utan på att de andra är bättre!!
När jag sökte den här tjänsten och när jag fick tid för anställningsintervju tänkte jag att jag säkert inte kommer att få jobbet, men efter intervjun känner jag mer att jag kanske har en chans att få en tjänst iallafall!!
A är "sådärnöjd", han önskade mig lycka till men han la till ett -tror jag!!
Han missunnar mig inte jobbet, men han är inte nöjd med att  eventuellt bli ensamstående med hundar i veckorna när jag har 20 utbildningsveckor i Norrköping, vilket ingår i en nyanställning inom kriminalvården!!
Steg 1, anställningsintervju är iallafall avklarat, se om jag kommer vidare till steg 2, personlighetstest och psykologtest (!!??) hos Pliktverket (i Kristianstad!!Mycket bilkörning blir det!!)

Det får jag nog veta ganska snart verkar det som, så höll tummarna för mig!!
Bara inte pliktverket krockar med min operation!!! Om två veckor.........SHIT!!

Förresten......jag har nu levt på flytande föda i en vecka och gått ner 5kg, och jag tycker inte ens det är besvärligt.........bara enformigt............jag längtar efter smak....salt, vitlök, kryddor, frukt........
Men nu är det bara 2 flytande veckor kvar!!
Men ibland fattar mammor ingenting...... jag sa till mamma att jag gått ner 5kg på den "flytande" veckan då sa hon -Du behöver kanske inte opereras du kan ju gå ner på egen hand!!! Klart jag kan gå ner på egen hand om jag bara äter pulver och sallad.........men det är ju precis det jag vill slippa, att bara äta pulver och sallad........jag vill ju ha den här permanenta lösningen så att jag kan äta vanlig mat!!

Kommentarer
Postat av: Juni

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din blogg - den har verkligen potential :D!

2012-03-18 @ 19:42:14
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0