Bryt

Ett ordentligt bryt fick jag/vi i somras (apropå sommarsummering!!) när vi kom hem efter Böda helgen då vi blivit filmade och firat A:s 47års dag.

Vi åkte hem sent den där söndagen för vi hade ingen brådska hem tyckte vi, så vi var väl hemma vid 21.30 tiden. Jag rusade in på toan det första jag gjorde............för att upptäcka att den var använd under helgen.......... och inte spolad!!! Det luktade inte rosor!!!!
Vi hade haft hantverkare i huset under helgen som skulle fixa vår andra efterlängtade altandörr (som var ca 1 år försenad!!!) det visste vi, men att han inte spolat efter sig visste vi inte.........men när jag skulle spola upptäckte jag varför det inte blivit spolat...........snickaren hade nog av misstag dessutom tömt brunnen.............. (vi har problem med spolningsmekanismen på den toan, så den hakar upp sig ibland och rinner och rinner tills man upptäcker det och återställer.............eller tills brunnen är tömd...........som det var den här gången!!!!)
Som väl var fanns det vatten i O:s badpool på altanen, så jag fick ta en hink därifrån och spola toan medans A försökte få igång pumpen som pumpat och pumpat tom ett tag.
Sen gick jag förväntansfull in i sovrummet för att se miraklet.............och fick ytterligare ett bryt...........
De var inte färdiga........vår säng var inplastad med tjock plast, lister och fasthäftad!!!
sängen var inplastad och min garderob var inplastad, och samtidigt upptäckte vi att vår telefon och internet inte heller fungerade.......bryt ihop igen......... Vi fick trixa in den smidigare M in under plasten så att han kunde hämta ut kuddar åt oss och så fick vi bädda åt oss i m:s rum, hon har ju också dubbelsäng!!
Morgonen därpå vaknar jag av att hundarna skäller något alldeles vansinnigt strax efter kl 7, det är snickarn som kommer, han tror vi är på semester (A hade sagt till honom att vi skulle till Böda i helgen och eftersom det är semestertider så tror han förståss att vi  har semester på Böda!!) och stiger rätt in i huset..........han blev nog ännu räddare än vad jag blev...........jag var mest bekymrad över hur jag skulle få tag i kläder att sätta på mig (de var ju inplastade i min garderob) när jag bara hade en handduk........... och en snickare i huset..........men sen kom jag på att jag hade sorterat och vikt tvätt innan vi åkte hemifrån  som låg kvar i tvättstugan.
Så när snickarn har ropat sin ursäkt 11 gånger och gått ut i bilen igen för att hämta något, passar jag på att så snabbt som möjligt transportera mig till tvättstugan och få på mig lite kläder och se till så att hundarna inte kan skrämma honom mer!!
Men sen fick han jobba i fred och nästan precis ett år efter att det borde ha blivit färdigt blev det klart med altandörr nr 2, och det blev bara sååå bra!!
Det kändes så lyxigt att kunna ha öppet till altanen hela natten och bara gå rätt ut där på morgnarna!!
Telefonen och internet tog längre tid att få ordning på...........3v eller nåt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0