Gastricbypassvecka

Igår gjorde jag ingenting utom satt vid datan............(men det är ju klart gick ut med hundarna 5ggr, var på gymmet, åkte och handlade,lagade mat och slängde in en maskin tvätt också!!)

Men idag börjar veckan mot operation, idag ska jag på  grupp med andra som ska göra operationen (den första, R redan imorgon!!) imorgon ska jag till min läkarmottagning och ta prover, på torsdag ska jag skrivas in,på fredag opereras jag (ÄNTLIGEN!!) och så hoppas jag att jag åker hem på lördagen, det kan man få om allt är bra men annars så får det väl bli hemgång på söndagen.
Jag är inte ett dugg nervös, A och ungarna verkar vara mer nervösa, jag är bara taggad och förväntansfull och ja jag vet att det inte är ett alldeles okomplicerat och att det kommer att bli jobbigt ett tag, men sen så.......
Undrar vad jag får för storlek i kläder när jag är klar!!
Jag lär ju aldrig komma ner i normalt BMI iallafall, för enligt den ska jag väga mellan 56-68kg för att inte ha någon övervikt, men då får man nog såga av mig ett ben eller så........... för när jag vägde mig på dietistens specialvåg visade den att mina ben och muskler vägde 62kg..........och då behövs det ju också finnas vatten, blod, inre organ och lite fett  i kroppen!!
m ska också opereras i veckan mot sin hallux valgus eller nåt, (en skelettknöl hon har på utsidan av foten som kommer från stortån) som hon har så himla ont utav (och den gör det inte lättare att hitta skor till hennes breda 41:or!!) Så hon ska opereras på Västerviks sjukhus samtidigt som jag skrivs in på Kalmar sjukhus på torsdag!
Så det blir rena sjukstugan här hemma om jag kommer hem till helgen, då både m och jag behöver assistens och service =)och all tänkbar omsorg!!
Om jag kommer hem eller inte i helgen beror väl på vilken operation det blir för mig, det vet jag inte förrän jag vaknar efter narkosen. För oftast gör de titthålsoperation, men om det tillstöter problem eller om jag inte ser ut som jag borde på insidan blir det en öppen "riktig" operation.........och varför ska jag vara som alla andra?? Så det blir nog en öppen operation för mig, det har jag ställt in mig på!!
Och så brukar man vara sjukskriven i 3-4 veckor........det känns lite trist faktiskt just nu för det börjar hända roliga saker på jobbet och då är inte jag med........ men antagligen kommer jag att behöva ha de här 4 veckorna för att anpassa mig till mitt nya liv.............med bara lätt övervikt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0