Kokbok

Den här boken är min nya bibel........
Den tror jag att jag kommer att ha stor nytta av i mitt "nya" liv!!
Jag har redan tjyvläst den och det vattnades i munnen på mig, smoothies, räksoppa,svampsoppa,kräm, massa goda soppor och annat gott.............som jag är SÅÅ sugen på!!
Och nu är snart all väntan slut, imorron kl 11 blir jag inskriven och på fredag är det dags då äntligen!!!
Äntligen äntligen äntligen!!!!
Jag har tagit reda på att jag får både få ha med mig datan och mobilen på sjukhuset, så att jag kan kommunicera med världen utanför!!!
Och så har jag handlat hem lämplig mat, soppa på burk och soppa på påse, yoggi (som jag måste lära mig äta,  nu!!)barnmatsfruktpuréer, sockerfri oboy, fun light och tonfisk och makrill bla.................MAT!!! Med olika smaker!!
Och det är väl tur det för nu börjar det märkas i huvudet att jag har ätit få kalorier länge..........för idag har jag inte kunnat tänka logiskt eller planerat alls, huvudet funkar inte........hemsk upplevelse!!
Jag var hemma hos L och passade och umgicks med V (jag fick förresten en väldigt stor komplimang idag, L sa att en av hennes kompisar sagt att V var lik mig!!! iallafall sa hon att V är lik mig på  ögonen, att vi har samma ögonfärg, (och så är hon ju liten och tjock, har ett kantigt öra och inte så synligt långa ögonfransar...säger jag!!!) medans L sydde idag, L skrattade åt mig och sa att hon fick en föraning om hur jag kommer att bli som gammal och senil!!!
M har åkt upp till sin lillasyster som han ska vara "personlig assistent " åt imorron när hon ska opereras och sen ska han se till så att hon kommer hem!!
A är fortfarande mer orolig än vad jag är inför operationenoch han pratade om att han skulle komma upp och hälsa på mig imorron, men jag har avstyrt det, det är bättre att han finns hemma för m med bandagerad fot, så kan han komma till mig på fredag eftermiddag/kväll istället om han vill!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0