Opererad

Japp, nu är det gjort, min gastric bypass och mitt nya liv har börjat!!
Jag har nu en magsäck som är stor som en tumme, men som jag nu långsamt ska tänja ut så att den rymmer 1½-2dl.
Och så har jag 5 hål i magen som ingreppet gjordes igenom, det är allt bra fantastiskt vad de kan göra genom små hål.
Jag pratade med vännen B som jobbar på operation och hon talade om för mig vad de 5 hålen är till för och om jag fattade henne rätt så är ett hål till kameran, ett hål till kniven, ett hål till brännaren och två hål till tänger
i
Jag är också rätt uppblåst i magen, för efter ingreppet så blåser de upp magen som en ballong för att se till så att det inte läcker någonstans och all den luften kommer inte ut med en gång........ och efter det så sprutar de in kontrast för att dubbelkolla att det håller tätt i de båda delarna av magsäcken...........och kontrasten har gjort så att jag har kissat grönt!!
Jag gick ner med min säng till operation vid halv 12 tiden i fredags och gick in till operationssalen 12.10 och la mig på den märkliga britsen, den såg ut som en platt robot jag la mig på, med huvud, armar och ben........
Någon timme senare kördes jag väl in till uppvaket för det var iallafall där jag vaknade..........till........ då och då!!
Mitt emot mig låg C, en av tjejerna från rummet, men hon kördes snart upp igen för hon hade ju redan legat där ett tag.
Jag fick blåsa i en tuta (som inget lät) för att få igång djupandningen (för är man opererad i magen så "fuskar" man ibland med att andas djupt eftersom det gör  ont då) men när jag skötte det så fick jag åka tillbaka upp till rummet, så jag kom väl tillbaka dit vid 18.30.
Då var mina äldsta barn alldeles hispiga sa A när jag ringde upp honom för att säga att allt gått bra, L hade t.o.m bett A åka upp till sjukhuset och leta reda på mig........ och S hade inte sovit bra på flera nätter.....
Och igår eftermiddag efter att ha fått i mig 800ml vätska så fick jag åka hem, det är alltid bäst hemma, men jag fick med mig lite mediciner hem
En del ska jag bara äta den här veckan, en del en månad och en del resten av livet......
Min kost just nu består av flytande kost i 2 veckor, så nu äter jag soppa utan bitar (åt kantarellsoppa igår och idag blir det nog sparrissoppa )yoghurt 1.5% och fruktjuicer (provivas mangojuice är såå god!!) ungefär ½-1dl per portion, varannan timme ska jag äta och däremelllan ska jag dricka vatten......2l helst
Jag missade Idol i fredags.......jag var alldeles för trött för att orka titta på det då, så nu ska jag gå ner och titta på reprisen istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0