Piercad

har jag varit i 10dagar nu............på magen på fem ställen!!
Min stackars mage...........den har aldrig varit på illa utsatt förut............blåmärken överallt eftersom jag tagit sprutor på mig själv i magen i 10dagar............det ger blåmärken i de flesta fall!! Och så "piercad" på 5 olika ställen men 2 till 5 klamrer i!!
Och blåmärken på handen och på armen efter misslyckade försök av sjuksköterskor att sätta nål i handen på mig.
Herregud vad ska folk tro om de ser mig!!
Men idag ringde jag till distriktsköterskan och frågade om jag inte kunde skjuta fram min planerade tid hos henne på onsdag tills idag istället, för jag har inte kunnat sova inatt pga av klåda runt "såren".
Det började klia i fredags och sen har det bara eskalerat, först trodde jag bara det var den vanliga läkeproceduren, men när det kliade mer istället för mindre och såren började se allt mer irriterade ut och kännas mer ömma, tänkte jag att det kanske är nickelallergi eller nåt (fast det borde ju vara nickelfria klamrer kan man tycka) vad vet jag........och tackochlov..........jag fick tid i eftermiddags, så nu känns allt mycket lättare!!
Jag kan t.o.m böja mig på mitten och sitta bekvämt utan att det gör ont!! Härliga tider, strålande tider!!
Nu har jag bara lite stripes som täcker såren....mycket bekvämare......för såren är läkta men sköra sa sjuksköterskan så jag måste vara rädd om såren
Så det är ingen höjdare med en hundtass eller barnfot eller fotboll på magen just nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0