Sommarsummering

Jag var ju en synneligen dålig bloggare i somras och men jag har en hel del kul att berätta så det får bli en summering.........
Sommaren på Böda blev ju som väntat ovanlig!! Strix har ju dykt upp lite då och då med tre snubbar, kamera
och mikrofoner
Vännen B från Lund blev inte helt oväntat den som fick mest filmtid och kommer att bli den stora stjärnan när programmet börjar sändas 1 november 20.00!!
Här är den snart berömda Böda-B (hon har en egen fan club på facebook......... kom ihåg var ni såg det först!!!) i egen hög person........(hög och hög hon är ju inte så hög egentligen...........men underbar!!)

men vi hade ett filmteam hemma hos oss också, när jag packade ihop inför en Böda helg och när vi var på Axfood
(på den här bilden är vi utanför axfood)och köpte gyrosspett som skulle grillas, filmas och ätas när vi firade A:s födelsedag ett par dagar i efterskott! Och så filmades vår resa till Böda den dagen!
Så även min familj får nog lite tv-tid (sägs med en skräckblandad förtjusning)!!
Det var lite kul på axfood förresten, strix ringde dit och frågade om det var ok att de följde med och filmade där inne, det var ok sa axfood. När vi kom dit var det ovanligt lite folk i affären, men när vi gick in i frysrummet var det som om man kom in i en myrstack, där kryllade det av folk..............för där hade flera gömt sig, och när sen filmteamet gick ur affären kom resten av personalen ut från kontoret!
"vårt filmteam", de var väldigt trevliga och hade filmat tex hundcoachen, familjen annorlunda, fångarna på fortet mm
A firade sin födelsedag några dagar för sent och med att traditionsenligt grilla gyros som vi sen bjöd alla våra campingvänner och släkten på, jag tror det var 41st i år!!!!
Men i år kunde L också hjälpa till eftersom A köpt sig en riktigt kebabkniv!!
Det sattes också upp en ny gatunamnsskylt,
Anders gata eftersom det finns 3 långliggare som heter så på "vår" gata
Andersarna
.......... och strix filmade
A verkade inte alls vantrivas i kamerans fokus!! Han presenterad också resten av familjen inför kameran -Det där är min fru, det där är mitt barnbarn, det där är min son, det där är min svärson (efter de sista två presentationerna blev T och S lite bekymrade över om hur det skulle låta på TV!!! =))
och lilla V förärades en äkta Böda länk om vristen!!
Så A och L skar gyros hela eftermiddagen och sen hjälptes vi åt att skära grönsaker och sen var det Mi och jag som friterade 8kg pommes!!
Sen blev det lååååååååång kö till maten (längre än duschkön i högsäsong!!) och strix filmade
glada och hungriga och härliga gäster!!
.............och Strix filmade.........
Vi dukade långbord och satte upp partytält  (med "regnrock" på för säkerhetsskull)


För så tittade ju solen fram............... och alla blev glada nöjda och mätta och kvällen fortsatte ....utan strix!!
Dagen efter var det väldigt mycket tystare och lugnare runt vår husvagn!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0