Stockholmshelg

Vi tog oss en Stockholms helg A och jag i helgen!
Corvetteklubben hade årsmöte och efter det kunde man följa med på Wallmans Golden Hits, så det  var väl klart att vi skulle åka dit!!
Vi åkte ihop med våra corvettekompisar M och C från Köpingsvik på fredag förmiddag.
Så eftermiddagen och kvällen tillbringade vi på Stockholms gator.
Men först checkade vi förståss in på hotell Kung Karl, det var ett jättemysigt hotell..........bortsett från rummen!!!
Vi fick ett rum, jag gick dit med väskorna för A följde med och lämna bilen (i ett garage 3-4 kvarter bort!!)
Vilket hemskt rum......jag fick värsta klausofobin........... 3x3m utan fönster......iallafall utan öppningsbara fönster.....(.det var fönster med armeringsjärn i  mot en överbyggd innegård!!!! Inte mysigt alls!!! Rummet var väl ok i sig...... )

Så när A kom tillbaka gjorde jag något som jag aldrig gjort förut...... Jag gick ner till receptionen och bad om att få byta rum,  ett rum med utsikt!!!
Och det fick vi, fortfarande väldigt litet men med fönster ut mot världen som gick att öppna!!
På den här bilden står A ,som fotograferar, och jag i varsin ände av rummet...... (A kunde inte sätta ner fötterna på sin sida av sängen  och jag kom inte ur sängen om garderobsdörren var öppen!!!) men att det var litet spelade ingen större roll det var ju inte där vi tillbringade helgen precis!!
På lördagen gick vi som sagt på stan och tittade på alla fredagsstressade Stockholmare som svischade förbi oss (jag såg inga kändisar!!!) Vi handlade ingenting bara flanerade (köpa kläder till mig nu verkar ju bara vara dumt, jag vet ju inte vilken storlek jag kommer att ha!!!)
Jag ägnade mig istället åt att beundra alla stora gamla hus och imponeras av arbetet och dekorationen av dem och att de är så välbehållna!! Det är inte så många storstäder som är så välbevarat och skonat från bombningar i krig och så!
Vi avslutade vårt flanerande på en irländsk pubs uteservering
Vi ser allt lite trötta ut, de drack öl och jag (som har en massa vita veckor bakom....... och framför mig) festade till det med en cola light!!
Lördagen var ännu en fullspäckad dag!
Den började med att vi skulle åka och titta på två stora begagnat bil garage........men bär vi kom dit så visade det sig att det nu bara var ett 10m djupt hål.......de håller på att bygga mycket runt globen, så där det garaget funnits tidigare fanns det inte längre, och det andra garaget hade slagit igen..........
Så då fick vi åka direkt till Corvetteklubbens klubblokal och utställningshall........och då visade det sig att det inte öppnade förrän en timme senare..........det var inte vår dag!!
Men medans vi stod där och funderade på vad vi skulle göra, knackade det på A:s rygg..........det var  min "lillkusin" O och hans familj som var ute och gick........det var överraskande........jag visste inte ens att de bodde i den delen av Stockholm och de i sin tur sa att de sällan brukade gå ut och gå alla tre, men den här dagen gjorde slumpen så att de gjorde det och då stötte de på oss..........ibland är världen bra liten!!!
Så vi gick hem till och fikade och tittade hur de hade det, de bodde just i ett sånt där stort gammalt dekorerat hus som jag hela tiden gått och kikat på! Så nu har jag träffat ett nytt kusinbarn, lilla E 14månader gammal och såå söt!!
Efter att vi tittat på bilarna i utställningshallen (där vi också mötte upp B, Bödakompisen från Floda, som var där för årsmötet och för att hans fru M var på kongress med jobbet........på  Hilton Hotel!!Det var inte slumpen dock, det var planerat ...... att vi skulle möta dem där menar jag........ att M hade kongress på just Hilton Hotel , just den här helgen var ju återigen slumpen eller ödet förståss!!) åkte vi till Hilton Hotel och gick på årsmötet!
Det var ett långt årsmöte.......ganska intressant faktiskt........efter det hade vi en timme på oss att umgås med B och M innan det skulle komma en abonnerad buss och köra oss från Hilton Hotel till Golden hits. Kändes lite märkligt på Hilton Hotel när jag pratade med receptionisten där och hon inte pratade svenska!!!!!!! Jag fick prata engelska med henne......... på ett hotell i Sverige!!!
Jag fick dock lite puls när jag förstod att det var bordsplacering på Golden hits.........att man inte själv fick välja vem man skulle sitta tillsammans med och var!!! Vi hade ju tänkt att vi skulle umgås med våra vänner från Öland och västkusten medans vi åt och tittade på showen!! Ännu mer puls fick jag senare....när jag ifrågasatte bordplaceringen och fick till svar -Det är klart det måste vara bordsplacering, det kan ju inte välla in där 80 personer som bara rusar omkring (!!!???)För min del så tror jag att det hade gått smidigare utan bordplacering....då hade man ju sluppit "rusa omkring" och leta efter sin speciella plats..........då hade man ju bara kunnat sätta sig ner vid ett av de reserverade borden!!!
Det var vackert vid slussen  vid 18.30-tiden den här oktoberkvällen!!
Bussen kom iallafall (även om man blev lite fundersam när det stod "Malmö Airport" på den!!!)



Skit samma.....vi behövde inte flytta runt folk inne på Golden hits....... B och M var redan placerade vid vårt bord och M och C hade vi ju ändå umgåtts med så mycket under helgen, så de fick väl "slippa" oss de här timmarna!!
Det var trångt vid bordet........
.......men vad gör det när man har trevligt sällskap och fantastisk underhållning??
För tjejerna och killarna som serverad och showade var verkligen fantastiskt duktiga och underhållande, det var blandad musik från 70-talet allt från Magnus och Brasse till Sweet och ACDC!!
Och ABBA.........
.........och Elvis
...............jag menar Elvisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0