Väntetid

.............det har dagen bestått av till stora delar idag..........
Väntat på avdelningsläkare,på narkosläkare, kirurg, dietist,sjukgymnast, optid och rum!
Men vi fick minsann ingen chokladbit på kudden när vi "checkade in" på rummet!!!
Men jag har haft trevligt sällskap hela dagen av två lättpratade" tjejer" i 40-års åldern  som också opereras imorron, så dagen har gått fort och det har blivit många skratt!
När en av tjejerna skulle gå till kiosken och jag bad henne köpa en schweizernöt så fick jag tex bara ett stort gapskratt till svar!!
Jag träffade också R från nyckelgruppen, hon såg fräsch och nöjd ut efter sin operation och hon gick hem idag!
Imorron mellan 10-11 blir jag opererad så ikväll ska jag skrubba mig med desinfektionsmedel och dricka näringsdryck (som smakar som en blandning av äpple, majs, palsternacka, medicin och citron.............inte så värst god alltså!!) och sen imorron bitti ska jag göra om samma procedur.
Jag ska också ta en spruta i magen på mig själv, det ser jag faktiskt fram emot...............ja jag vet att det låter knäppt...............men jag har aldrig gjort det förut och det ska jag göra 8 dagar hemma efteråt, allt för att slippa få blodpropp!!
Men visst har jag fin utsikt från fönstret, till och med lite havutsikt till vänster!!
Nähe nu har jag inget mer att skriva och så måste jag ta bort nagellacket, smyckena har redan avlägsnats, så jag känner mig ganska naken!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0