Energi

har jag massor av just nu och det känns toppen........verkligen toppen!!
Jag tror att min kropp nu som först (14 månader efter gastric bypass operationen, och 47½kg:s viktminskning) fattat att det bara är såhär mycket energi och kalorier som den ska ha nu.
Jag känner mig bara så härligt pigg och på gott humör.......att jag trivs så väldigt bra med mina nya arbetsuppgifter gör säkert sitt till!
Det är inte klokt hur mycket energi man kan få av ett jobb man trivs med..........eller rättare sagt........det är inte klokt vad energi det suger att inte trivas med jobbet!!!
Just nu känner jag mig bara så lycklig.....Jag älskar mitt liv, min man, mina barn, mina barnbarn, mitt hem och mitt jobb!!!
Jag vaknar pigg på morgonen........visserligen alldeles för tidigt egentligen...... men tydligen så behöver jag inte mer än 5-6 timmars sömn längre. och man hinner så mycket mer när man går upp vid halv 7-7 stället för 8-halv nio!
Som idag tex jag började med att slänga in en tvätt,  och sen fortsatte jag att : vika ihop tvätten i tvättstugan,och lägga in den i skåpen (inte ungarnas kläder förståss, de har sina tvättkorgar med ihopvikta kläder stående i tvättstugan till de tar upp dem) vattna blommorna, betala resan till Sri Lanka

(där ska vi ladda ännu mer energi!!) städa lite i kryddskåpen, och lite i skafferiet,packetera julkorv,röja undan i köket efter julkorvsfixandet, plocka ur diskmaskinen, diska, dammsuga och moppa.........och jag fick i mig både frukost och lunch (jag glömde mellanmålet....... förlåt Dr Möller) innan jag tog med mig grejerna till återvinningen och åkte till jobbet 12.15.
Brorsan och hans familj är påväg till Australien för 3 veckor där......så där ska väl de ladda energi och M:s R åker till Kenya imorgon för att ladda energi på de rosa bussarna (visst låter det väl alldeles toppen?? Kenya och safari och sånt.......dit ska vi också åka någon gång!!!)
Själv ska jag ladda energi på julafton med A,alla ungarna och barnbarnen (förhoppningsvis bara 2 till jul!!)mamma och pappa och vännen E och hennes mor tittar nog också in en stund.........på så sätt kan man också få energi och må bra!!!
Det vore trevligt med lite snö också bara, då blir det ju ännu bättre........dock utan snökaos i år hoppas jag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0