Färdigstökat

för den här gången är det!! Idag har jag bakat julbröd, 4 olika sorters blev det! Numera bakar jag bara bröd 1 gång om året............för annars går det inte åt så mycket bröd här hemma längre.
Jag och m bakade julkakor också
Chokladbröd efter mormors recept (men jag kallade dem för Äskekakor........men menade älsklingskakor när jag var liten) är tvunget vid jul tycker jag och så gjorde jag enklaste kokoshavrekakorna som finns som hela familjen gillar.
Jag upptäckte på morgonen att jag behövde lite mer mjöl...........och vad smidigt det var...........m protesterade inte alls när jag bad henne köra till affären och komplettera lite!!
A och m fixade lite här hemma i helgen när jag jobbade, kokte knäck bla...........men det blev en annorlunda knäck........de glömde grädden!!!
Så alla mjölkallergiker; Det blir god knäck av bara socker, mandel och sirap!!! Och det går snabbt att göra också..............så de funderar på att göra "vanlig" knäck i veckan också  och pepparkakshus...........och så måste vi göra ischoklad också...............allt annat är klart!!
Imorron ska jag handla sista julklapparna och handla hem sista julmaten, sen väntar vi bara på julafton.............och det blir ju inte så lång tid att vänta på den............och snö förståss........snö vill jag ha på julafton!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0