Förkylning på G

.....har jag VERKLIGEN inte tid eller lust med, jag har kämpat emot med näbbar och klor i ett par dagar nu..... men just nu känns det som jag förlorat!!
Jag är tung i huvudet och tjock i halsen.......men jag har inte tid!!!!!
Jag har verkligen inte tid eller lust.......
Jag jobbar till 17 imorron och på fredagkväll fylls huset av  9 härliga underbara TV-kändisarna från Böda!
Som ska tillbringa nyårshelgen hos oss......Och innan dess under fredagen ska det städas och handlas.......så jag har VERKLIGEN inte tid med någon j---la förkylning!!!
Som väl var har jag haft "hushållerska" hemma i form av m under veckan.
Himla praktiskt.....så skulle man alltid ha det!!!
Hon har handlat, lämnat retur, städat och lagat mat där hemma, så jag ska väl förhoppningsvis inte behöva ha så mycket städning kvar hemma att göra.
Det är ju viktigt för barnen att känna sig betydelsefulla!!
För jag HAR jobbat mycket de senaste veckorna......men det är sååååå kul!!
En kollega undrade idag om jag flyttat till jobbet........hon tyckte sig ha sett min bil utanför huset varenda dag!! Och lite så är det......och det är fullteckande dagar också som i torsdags förra veckan:
8-10 gårdagens dokumentation
10.00 hem till ungdom
11.00 möte med handläggare
12.00 lunch
13-15 fam 1
15-17 fam 2
17-17.30 middagsrast
18-20 fam 3
20-22 handling med fam 4
MEN jag var ledig fredagen och nästan hela julhelgen, men sen annandagen har jag jobbat varenda dag.
Vi hade en härlig julhelg hemma, den ska jag skriva om en annan dag och lägga upp lite bilder......
Men jag har haft lite strul med kameran.....ok/eller datorn......något av det är det......för jag kan inte ladda in de nytagna bilderna utan att få med de andra 343bilderna som ligger i kameran......och som redan ligger i datan!! 
Är det någon kunnig som kan hjälpa mig??
Är det datainställlnigen eller kamerainställningen som bråkar???
Förut kunde jag ladda in bara de nytagna bilderna men som sagt.......så funkar det inte nu.....oerhört frustrerande.....
Datorer och bilar ska bara fungera.......inte en massa strul och elände tack!!
Men nu ska jag ta mig 2 panodil zapp och få mig en god natts sömn så hoppas jag att förkylningen är kurerad när jag vaknar!! Natti!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0