Julbord 2011

var vi på i helgen på Kolbodagården (mina föräldrar bor i Kolboda, 2,5 mil söder om Kalmar), mamma och pappa bjöd oss traditionenligt på det.
Vi var så många i år (mina svärföräldrar, 4 barn, 2 barnbarn och 3 respektive och så A och jag och mamma och pappa då, och nästa år blir vi ännu fler!!) så i år fick vi sitta vid två bord, det var lite tråkigt.
Egentligen tycker jag att de hemmagjorda julborden är godast, men på Kolbodagården är det nästan som hemlagat (men de har inte lika god kalvsylta som vi har, alldeles för små köttbullar och ingen julkorv heller!!) men det var gott och trevligt i år också!
A och jag hamnade vid "ungdomsbordet" tillsammans med m, M och hans goa flickvän R (från Uppsala trakten!!)
resten satt vid det andra bordet
Men O och V hamnade snart vid granen......
eller så lekte de med de andra barnen som var där på julbord med sina familjer....
Efter maten åkte vi hem till mamma och pappa för drinkar med tilltugg
Att lite choklad kan vara så gott efter ett julbord!
Både för den som var äldst och yngst, här sitter V i knäet på morfarsmor och trivs.......och äter choklad!!
och sen blev det familjefotografering
Det är obligatoriskt........jag menar........hur ofta har jag hela familjen samlat omkring mig finklädda och så???
Jag bad dock fotografen att undvika att få med alla "strumpfötter".........men det gick visst inte fram!!
Sen hade jag önskemål om att få en bild på mig och mina ättlingar.........
hmmmmm.......det gick sådär.......
Mina barn är inte som alla andra!!
Men mina ättlingar är de bästa och finaste i hela världen iallafall!!
Det var en trevlig kväll som sagt
Det ser ju städat och fint ut......men utanför kulisserna lekte O och V......

.........och de verkar haft roligt de också........och s hittade husets mjukaste mattan!!
Men även den kvällen tog slut........och det gjorde V också!!
Och nästa år är vi ännu fler till julbordet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0