Julkorvstillverkning

Det ägnade A och jag oss åt större delen av gårdagskvällen, M var också med en stund förståss!
Först letade vi reda på bilagan från Hemmets Journal.......som vi använt oss av sedan 80-talet!!

Tidningen är väldigt fläckig nu och pappret är skört........väl använt med andra ord!!
Först måste man vända ut och in på korvskinnet......det fixade M



och maskinen ska kopplas ihop........A:s jobb

 potatisen malas ner
Sen ska potatisen röras ner i köttfärsen, dubbelt så mycket kryddor som det står i receptet och så potatismjöl 

  och sen blandas ihop.......mitt jobb!
Sen är det dags att stoppa korv

Där hjälps vi åt A och jag

Mycket korv blir det

att lägga in i frysen

Det räcker till julhelgen, ett par middagar till mamma och pappa och 7-8 middagar med mos eller rotmos till oss!!

För julkorv är gott även efter jul!!
Vi hann förståss också titta på Böda camping såpan......det avsnittet var ju nästan bra.......trots att min man blev kallad för "skitunge" på bästa sändnings-tid.
men lite knepigt folk fanns det med i det här avsnittet.........den exalterade tanten som spottade ur sig gatunamn som hon tyckte var fiffiga......hon döpte ju varenda gata och stig och plats och gång på campingen......tur att campingen inte anammar alla hennes förslag!! "Kyssbron" och allt vad det var hon hittade på!!
Och så gillar strix att lägga in skratt hela tiden........har ni tänkt på det?? Ingen fånskrattar väl så hela tiden som de gör på Böda camping??? Inte min man iallafall........men det gjorde han på TV:n igår!!
Nä de är nog ditklippta för att få folk att verka dummare än vad de är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0