Julstök i Frosthkök

Det har det varit en del den senaste veckan, mina arbetsgifter på jobbet består just nu mycket av att strukturera vardagen för familjer och det har jag använt mig av här hemma också!!
Julsyltan......
Det blev en del kalvsylta att lägga in i frysen!!
och julköttbullarna
och lussebullarna och lussekatterna
och julgodiset är klart.
Idag har jag rullat 5kg köttbullar (framför TV:n och Projekt Runaway!! Det blev mindre tråkigt då!!)
.........så det räcker nog till middagen idag också!! Och någon av de närmsta dagarna ska A och jag göra julkorven också!
I lördags var alla ungarna med respektive hemma och fixade julgodiset......
Det blev en massa godis, rosa karameller, snickerskakor, marsipan, rockyroad och lite till.
Engagemang var det gott om.....
Ååååh så fina marsipanfigurer ( den kladdiga i mitten är O:s,han tyckte det var fiffigare att ha nougaten utanpå än inrullat......känns lite svår att äta bara!!!)
A och tjejerna ska koka knäcken och fixa ischokladen nu i helgen när jag jobbar, och kanske ett pepparkakshus också!
Känns lite konstigt att inte fixa julgodis på jobbet med ett gäng ungdomar i år..........det har jag ju gjort i 20år!! Men jag ska iallafall hem till en av familjerna jag jobbar med och göra lite julgodis i helgen.
Men mitt julgodisfixande på omtalat/uppskattat/berömt bland mina fd och nuvarande arbetskamrater, 3 st har i olika omgångar  (oberoende av varandra) frågat mig om recept på  olika sorters julgodisar jag gjort på jobbet.
Och nästa vecka ska jag baka lite julbröd......... sen är det färdigstökat för i år........då ska det istället julstädas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0