Ledig dag

har jag idag, chefen befriade mig från handledningen så jag slapp åka 1½ timme bil för att vara med på en 2 timmars handledning på min lediga dag.............det tackar jag för!!
Men sovmorgnar är inget för mig längre....... så vid kvart över sju slängde jag in en tvätt och röjde undan i köket (som jag inte orkade igår!!) och hängde undan kostymerna i hallen som hängt där sen helgen.
Och så åkte jag och handlade, jag tycker jag är smart som gjorde den största delen av julhandlingen idag..... så jag slipper trängas med alla andra som julhandlar i slutet av nästa vecka.............men jag måste nog handla lite nästa vecka iallafall, sånt som inte håller sig en vecka i kylskåpet............som mjölk, grönsaker och revben tex, men det mesta handlade jag iallafall idag!!
Självscanning är en mycket bra idé tycker jag...........om man slipper avstämning förståss!!!
Och det är verkligen typiskt......... att man får avstämning när man handlat så mycket som jag gjorde idag, när man packat och lagt varorna systematiskt i kassarna.......... så måste man plocka up allt och plocka ner det igen...........det blir sällan lika bra då!! Idag hade jag iallafall inte bråttom......... för då hade det ju varit ännu mera typiskt!!!
Såhär års är jag glad att jag har 2 kylskåp, ett frysfack och 2 frysar...........de behövs!!
Ikväll ska vi fylla frysen med ca 5kg hemgjord julkorv som A och jag ska fixa ikväll, potatisen är kokt och skinnen ligger i blöt så det är förberett tills han kommer hem.
Jag hade tänkt ut och springa idag, men vädret är inte så lockande precis så jag skippar nog det!! Jag var ju ute och sprang i söndags.........det får räcka för den här veckan..............eller så får vi se hur vädret ser ut imorron jag börjar ju inte jobba förrän vid 13.
Härom helgen vaknade jag tidigt (som vanligt) och kunde inte somna om, så jag skrev en lapp till A, som fortfarande sov (han hade varit på fest dagen innan) där jag skrev att jag var ute och sprang, som jag la på köksbordet så han skulle veta var jag var. När jag kom hem 45min hade han också skrivit på lappen...........galning, stod det =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0