Lussefirande

Igår insåg jag att det var väääldigt länge sen jag var på något lussetåg på dagis........(13-14 år sen eller nåt), så jag sms:ade L och undrade om barnen hade något lussefirande. Och det var det ju såklart....... så kl 7 i morse kom jag hem till L och hjälpte henne få iordning barnen...........V var på synnerligen dåligt humör.........egentligen skulle hon hetat VV (= Vilda Vilja).....det hade varit ett synnerligen passande namn!!
Även om V gör skäl för sitt namn som det är!!
Jaja vi kom iväg och kom till dagis och fick sitta i ringen och sjunga julsånger på V:s dagisavdelning
V hade dock inte riktig ro till att sitta still hela tiden!!
Sen lämnade L och jag dem kvar på dagis och åkte hem.
På eftermiddagen hade O:s grupp sitt luciatåg, så då tog jag med mig A och åkte dit också.
Där var det ett mer organiserat luciatåg enligt tradition.........
r
utom att det var många lucior och bara två tärnor.........och O hamnade lite fel.....(längst ner till höger)
Men sen kom han på rätt plats ( i mitten högst upp) och ordningen var återställd!! Och så fick vi lyssna på julsånger om möss, stalledrängar, tomtar och pepparkaksgubbar
Men visst är det en tomte som sticker ut i mängden??? Eller är det bara för att jag är mormor???
V fann sig motvilligt i att inte delta i lussetåget.....
men hon är tung att bära på nu....så hon fick skickas mellan mig och A under sångerna!!
det får nog bli en repris på det här nästa år, för det är allt lite mysigt med Lucia!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0