Skamligt

Oj oj oj vad det var länge sen jag skrev något "riktigt" i min blogg!!! Det är rent skamligt!!
Men jag vet inte............jag har inte tid eller inspiration alls längre............jag känner inte igen mig själv!!
Jag har känt att jag varit ganska energilös och kraftlös på sista tiden vilket säkert till stora delar beror på omställningen i min kropp (som för övrigt är 27kg mindre!!! Och midjemåttet har minskat med 21cm!!) och att jag inte får så mycket energi av jobbet heller (det som alltid varit en energikälla för mig..........i 19år!!!)

Men men snart blir det väl bättre, om 9dagar blir det bättre iallafall för då åker vi till Dominikanska och A sa till mig häromdagen -Är det ok om vi bara ligger på stranden och läser de första dagarna?? Det finns nog inget jag hellre vill göra än just det, så nu vet ni det : Den 28-30 januari ligger A och jag bara på den här stranden och läser!
De andra dagarna ska vi nog gör lite utflykter, det finns forsränning.............det skulle jag så jättejättejätt gärna vilja...........men A är lite skeptisk till sjukvården i Dominikanska republiken (!!??)................så jag är inte så säker på att det blir det!!
Men valsafari och bada med delfiner  och åka fyrhjuling finns också bland utflyktsalternativen!
Men att hitta bikini till hyfsat pris i december/ januari är inte lätt, men jag har faktiskt hittat en på rean och en på postorder.......... så jag slipper ha mina alldeles för stora bikinis på mig!
Jag rensade min garderob på för stora kläder häromhelgen.............
För det var alldeles nödvändigt.........
Shortsen jag hade i somras kan jag tex inte ha längre..........
Och i kartongen som det står "Åsas drömjeans" har jag plockat fram och en del av de kläderna är också för stora,  några kommer jag inte i än och några använder jag!
Det ekar i min garderob nu......... och 7 säckar fick jag ihop
Favoritlinnen, favorittröjan och favortitshortsen........... alla är för stora...............så nu måste jag hitta mig nya favoritlinnen och shorts, men inte för dyra saker för de kommer ju också att bli för stora innan jag är klar, för 15kg till vore gutt att tappa, men jag är helt nöjd om det bara blir 10kg till!
Jag har kommit igång med träningen också..........äntligen............det är också en sak som jag inte haft energi till på ett tag.............men nu  tänker jag träna  på gymmet minst 1 gång i veckan, men helst 2, med S som personlig tränare
Jag tror han är en bra tränare, han har själv tränat bort 20kg och säger att jag har "fuskat", det vet jag inte om man kan säga.............. han skulle inte vilja bara kunna äta 1½-2dl mat per måltid!
Jag jobbar iallafall hårt på gymmet för nu måste jag bli av med "sladdret".......... så mycket det nu går genom träning!!!
Och igår började jag på vattengympa i behandlingsbadet på sjukhuset tillsammans med 12 andra GBP-opererade,det var kul, jag träffade bla en av tjejerna jag opererades tillsammans med och det var ju också kul.
Vi jobbade hårt i bassängen 45min, tur att man gillar vatten för det skvätte en hel del i vissa övningar, och aldrig har jag väl känt mig så sladdrig som då..............så den träningen ska jag fortsätta med, när jag inte jobbar......... eller är utomlands =)
Häromveckan hade jag min "tjockisgrupp" hemma på middag, det var riktigt trevligt............men de är inte stora i maten =) Men så har vi tillsammans gått ner 137kg också.
137kg......... är en himla massa sockerpaket det!!!
Jag gjorde kyckling och curry på 2 kg kyckling, av den grytan åt vi 5 GBP-opererade, A och m och ändå så fick jag ihop 4 matlådor efter det som A och pojkarna fick !!!
Och ikväll ska jag till gymmet igen med S och A.........för jag har inte så mycket träningsvärk som jag befarade sen igår =)
Men innan dess hoppas jag att L är hemma så jag kan hälsa på och pussa lite på barnbarnen också, V sitter själv nu och så tar hon sig fram som en säl på golvet =)
och O har säkert något han vill visa för mig eller så får vi väl leka med bilar eller lego!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0