Bilcruicing

Igår var det stora biltvättardagen hemma.......alla bilar skulle bli fina......tre av dem skulle till cruicing (men bubblan......visade sig ha körförbud så den fick tyvärr stanna hemma.......typiskt, jag som hade tänkt att den skulle få "rastas" lite!!)

Fyra bilar på infarten



Corvetten i vårskrud
Peugeoten (svårstavat det där!!!Måste alltid skriva det ett par gånger så det blir rätt!!)blev också tvättad....... även om den inte skulle cruisa utan bara vara ett  lite fräckare transportmedel för ungarna......
Sen gav vi oss iväg, A och jag i corvetten, m åkte med S och hans t i vår Dodge och M tog peugeoten som han hämtade sin E med!
När vi kom till utsatta platsen corvetteklubben skulle träffas på var det ingen där.........snopet....... med med hjälp av mobilen kom vi i kontakt med de andra i klubben, då visade det sig att vi skulle visa upp våra bilar på Stortorget......där stod alla andra!
Så där fick vi också plats....
Det var ett tjugotal av klubbens corvetter som hade tagit plats där,
Så där stod vi och pratade med folk en stund, men S åkte med t och blev presenterad för "svärmor" för första gången istället.
Innan jag övergav torget och tog med mig ungarna till stans bästa pizzeria
A fick inte följa med för han skulle ställa upp bilen i cruicing kön, corvetterna skulle köra först (konstigt nog fick inte vi åka allra först trots att vi har en pacecar, pacecar är ju den bilen som startar racerlopp på riktigt)
Så sen åkte vi runt lite, det tar en timme genom stan.......
Det går verkligen inte fort.......men vem har väl bråttom en sån här dag, när man kan titta på en massa olika bilar
Både gamla godingar och nya moderna bilar (jag ojade mig med förtjusning när vi mötte en fin bubbla.......undrar om man om 40 år eller så säger -Å vilken söt liten Mitsubischi colt som kommer där eller titta vilken fin nissan......skulle inte tro det..........och jag lär inte åka på cruicingar om 40 år heller förståss!!)
Ungarna skakade bara på huvudet när värsta raggarbilen for förbi och några inne i bilen ropar mitt namn och vinkade åt mig =) Man är lite känd i den där stan!! Som soc.kärring!!
Andra varvet bytte jag plats med m och åkte mer anonymt i baksätet på Dodgen (med mörka bakrutor) med S och t och tittade på folk, utan att de kunde se mig!!
Resten av Valborgmässoaftonen firade vi hemma framför TV:n, men m packade inför sitt Göteborgsäventyr, hon ska dit 3 veckor nu och göra praktik bland försöksdjuren på Sahlgrenska...... 3 veckor i den stora farliga staden, men hon har en kompis med sig iallafall så de är två vilsna tonårstjejer där, hon har nog kommit fram nu för jag skjutsade henne till tåget strax innan 12. Mamma är nog hispigare än vad hon är.........men hon brukar klara sig bra, hon är en klok tjej!
M är just nu vakt på vip-loungen på stadens nya fotbollsarena (som har det smått fåniga namnet "Guldfågeln arena") Han vikarierar för sin storebror som brukar ha det jobbet.....
Han hade en lite annorlunda vaktklädsel
Jobbar man i Vip:en är det sån här "dresscode"!
S och A har varit och tittat på motorcross idag så då blev jag ensam kvar.......och roade mig med lite plantering av vårblommor och det blev såå fint tycker jag!!
Den fina gamla pumpen kommer till sin rätt bättre med lite dekorationer!!
Och 3 fina krukor dekorerade jag vår fina altan med!
Så nu är det vårfint både på framsidan och baksidan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0