Bödahelg

.....men inte på Böda.........låter lite konstigt va!!
Men precis så var det!!
Jag har allvarlig släng av Bödaabstinens....riktigt allvarlig!!
J--la skitschema (tur att det bara är 3 veckor kvar på det schemat..........sen blir det mycket mycket bättre!!) som hindrat mig så mycket för att tillbringa helgerna på Böda, vi har inte varit där en enda helg sen i påskas....och den här helgen som kommer jobbar jag.........MEN....helgen därefter blir det Böda........såvida de inte lovar världens värsta väder........men lite regn, blåst och skurar hindrar oss inte!!
I fredags åkte A och jag med ett fullpackat släp uppåt landet för att sälja corvetteprylar. Men första stoppet var i Strängnäs hos Böda kompisarna S och K.Där tillbringade vi en trevlig kväll med god mat och sov över där.
Morgonen därpå blev det ingen sovmorron, varken för oss eller för vårt värdpar, för vi var tvungna att åka därifrån för att vara på plats vid halv nio i Taxingen,
där Mälardalens corvetteklubb hade vårmönstring och där vi blivit ombedda att sälja prylar.
Vi bredde ut oss och plockade fram våra saker
Och vi hade riktigt bra försäljningsiffror när dagen var slut och lite färre kartonger med oss hem, trots att det inte var toppenväder, det var bitvis ganska kallt........ men vi slapp regn iallafall.
Vid 15 tiden packade vi ihop och åkte hemåt!
Nästa stopp blev i Valla, där vi blev bjudna på grillat och trevlig samvaro med ett annat par Böda vänner J och L, som dessutom hade besök av M, en Böda vän från Lerum som var där med sina barn.
Så det blev mycket Böda fast vi inte var i Böda........ och jättetrevligt!
Klockan blev ganska mycket innan vi kom därifrån, vi blev erbjudna ävernattning, men tackade nej (de var ju redan 8 som skulle sova där!!)
Jag erbjöd mig köra hem eftersom A blev bjuden på öl som han tycker är så gott, och det gör inte jag!
Men gud vad drygt det är att köra pick-up med släp i 80km/tim i 3½timma!!
Jag körde lite fel i Norrköping också...........det blev en liten omväg........(men bara lite) och allt för att jag har svårt med höger och vänster och gps:en inte tar hänsyn till det!!
A hånade mig lite......men då påminde jag honom om varför jag körde........ och då blev han "snäll" igen!!
Vi hann lagom hem till melodifestivalens poängutdelning och fick Sverige på topp.........ett tag iallafall.........men 3:a är inte dåligt det heller faktiskt, men fy vad mycket skitlåtar det var med!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0