Dagens aktiviteter

Idag har jag en ledig dag till innan jag går på och jobbar lördag och söndag, tur att man har lite att göra hemma för på jobbet är det inte så mycket att göra, fast den här helgen har jag faktiskt nästan hela dagen uppbokad med arbetuppgifter......och det är ju kul!!
Jag var precis och hälsade på min gamla farmor (det är inte alla som har sin farmor kvar när man snart fyller 50!!)
(bilden togs för ett knappt år sen, det syns väl på V om inte annat!!)
Hon kan vara lite snurrig ibland min kära farmor (sist pappa och mamma var och hälsade på henne så frågade hon om pappas mamma levde!!) och hon verkade lite snurrig precis när jag kom och undrade när hon skulle åka hem, så jag fick ju lugnt och sakligt tala om för henne att hon var hemma, att det var här hon bodde och hade sina saker. Hon fann sig i det och så lyckades jag övertala henne att ta en promenad  i trädgården utanför.
Min farmor har alltid varit lite rolig, rapp i käften och full i fan. Och det är inte borta än..... vi pratade om våren och då påminde jag henne om att hon nyss fyllt  94 år -Å fy fan är jag så gammal sa hon då!! =)
Vi hade en härlig promenad ute och satte oss också i solen en stund, hon kom inte ihåg vad jag hette först (men..... hon har alltid så länge jag minns rört ihop namn och rabblar halva släkten innan hon hittar rätt namn så det var inget jag bekymrade mig om,  jag har ärvt det av henne tror jag!!)men sen när jag påminde henne om det frågade hon mig en kvart tjugo minuter senare -Hur är det med dig Åsa då!
I hissen påväg upp till henne var det en spegel och farmor som alltid varit lite fåfäng tittade sig förståss i den och beundrade sig med den röda kepsen på huvudet, och så sa hon -Vi är lika du och jag........ faktiskt väldigt lika,min spegelbild syntes ju också........ och det är vi nog =)
Så var jag och köpte lite fler blommor till mina utekrukor, det saknades några sist insåg jag.
Ikväll har vi bf A och jag så då ska vi nog roa oss lite ute i trädgården......(nej inte så......det är för kallt!!) Vi ska gräva upp och plantera om lite syrener!!
Vi hade i början av året en massa planerade projekt ute i trädgården, vi skulle bygga pool....... men vi köpte ny husvagn istället!! Vi skulle stängsla in en del av trädgården så hundarna kunde gå fritt .....men vi kunde inte komma överens om hur det skulle vara ,så det las på is (vi som alltid brukar komma överens om saker!!) Men vi måste bygga nytt altanräcke på framsidan.....det håller på att ruttna bort......rätt som det är så faller väl i igenom när hon hoppar upp med sina drygt 40kg mot räcket för att skälla på någon hotfull katt eller nåt!! Och som sagt flytta runt syrener, så det ska vi göra i det fina vädret, men min högra överarm värker som sjutton, jag kan inte lyfta den utan smärta ovanför huvudet, jag har inte en aning om vad jag fått ont av......jag drömde visserligen att jag spelade badminton........men det kan man väl inte få träningsvärk av???
Nu ska jag stoppa in den sista tvätten där den hör hemma sen tar jag helg.(......tills kl 10 imorron bitti)och ikväll så grillar vi lite fläskfilé min älskade make och jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0