Kaninjakt

Det är schäfern s nygammla hobby!!
Tur att kaniner är små och snabba och kan komma undan genom att komma in i vrår och hål som inte hon kan!!
Vi har en liten söt vildkanin som gillar vår gräsmatta på framsidan. Där sitter hon i lugn och ro och käkar gräs på morgnar och kvällar........ medans jag har två hysteriskt galna upphetsade skällande hundar på insidan!!
Och råkar dörren vara öppen till altanen så har det hänt ett par gånger på sista tiden att s tagit sig ett hopp över altanräcket....trots att det är ganska högt och stora buskar utanför.......och att jag lagt dit extra plankor som fällor för att hon inte ska hoppa över!! Hon har hoppat iallafall.........men i ,min andra hund skvallrar, hon skäller och visar mig åt vilket håll hon försvann!! Men vad gör väl det, s är både blind och döv och  ignorerar mig fullständigt när jag ropar och kallar på henne.........hon jagar kanin och skiter i allt annat. Hon kommer dock alltid tillbaka efter en stund........utan kanin tackochlov!! Men de måste se ganska dåligt hundar, igår tog jag en liten kvällsrunda med dem, de började båda vädra och nosa i luften när jag gick förbi stallplan........och där låg den lilla kaninen alldeles stilla i gräset och såg ut som en sten eller nåt......hade den bara lyft ett öra eller rört på sig litegrann, så hade jag garanterat haft två hundar som ville åt ett helt annat håll än vad jag ville!!! Men den låg alldeles stilla medans vi gick förbi, tack för det lilla kanin!!
Idag hände det igen.......s tog ett skutt  över altanräcket och for iväg.......i skvallrade och jag gick ut och ropade och letade men såg inte röken av henne.J---la hund!!!
Hon kom tillbaka  5min senare......helt svart, det beiga på henne syntes knappt
men spanaden efter kaninen fortsatte hon att göra.......
Så det fick bli duschen, haha lagom straff för rymning!!
Jag spolade av henne..........och spolade och spolade och spolade, brunsvart vatten rann av henne, jag tänkte jag får väl spola henne tills vattnet blir vitt igen............bara jag inte glömmer att tvätta mina fötter efteråt!!
Efter lång tids duschande och shamponering blev hon ren, men hon gillar det inte (fast hon ogillade det inte så mycket som det ser ut på den här bilden, hon varken morrade eller visade tänderna för mig, även om det ser ut så på den här bilden......men jag lyckades nog klicka precis när hon skulle börja skaka av sig vattnet!!)
Jag duschade av henne en lång tid till men sen trodde jag nog att hon var ren

En blöt långhårig schäfer ser inte så kaxig ut...........men kolla vattnet bakom henne!!!
Men nu var hon ren och beige igen iallafall........trodde jag.......
..tills hon kom ut och blev torkad och skakade av sig vattnet..........hon skakade av sig brunt vatten, hon måste ha badat i någon skitig bäck eller avloppsdike!!
Det blev vattenslangen ute istället........
Hon brukar gilla att leka med vattenslangen
men inte idag........det tog en stund av "jagande" innan jag kände mig nöjd.......s var inte så nöjd och i ville inte vara med ute på altanen med oss, så hon var nog nöjd med att få lov att gå in och att det inte var henne jag skulle duscha!!
s fick soltorka och jag fick tvätta fötterna......
.......och duschrummet........
Och nu sitter s i löplina på altanen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0