Schemaläggning


Det  har jag "roat" mig med ganska mycket mina sista arbetspass (ser ni de 6 telefonerna!!!Jag är en viktig person =)!!), och nu har jag fått ihop det (men jag är lite knäpp för jag tycker förståss det är lite kul också!!)

Så den 1 juni börjar vi på det nya schemat, vi fyra som blir kvar och ska jobba med ungdomar hemma i familjer eller i egna lägenheter och så lite hemma hos familjer med många barn!




Nu behöver vi bara jobba en helg i månaden!!! Och vi har inga sovande jourer heller (men vi kommer att få ha beredskap i hemmet ibland och få den anmärkningsvärda summan 15,80 eller nåt...... i timmen..... i ersättning för det!!!)
DET kompenserar iallafall en hel del av vårt varannan helg schema vi haft sen i mars!!!
Känns gott att ha många ledig helger nu när det är/blir sommar och så.
Annars är det väldigt lugnt på jobbet nu, man är en hel del "husvakt" (och flugsmällare!!Obs flugsmällan vid sidan om tangentbordet!) mellan behandlingsarbetet utanför och i huset.
Nu börjar vi dock se en viss struktur i våra nya arbetsuppgifter och det känns riktigt bra att åka till jobbet igen.........äntligen........för jag avskyr verkligen att behöva åka till jobbet bara för att få en lön........jag vill åka till jobbet och känna att det är kul och att jag gör något meningsfullt........DET är viktigt för mig......VÄLDIGT viktigt!
Så nu tror jag inte att jag ska så aktivt söka mig nytt jobb heller.......såvida det inte är inom kriminalvården då!!
För jag trivs med större delen av våra nya arbetsuppgifter som vi fått tilldelat oss!

Utanför kontorsfönstret är det fint


grönt och grannt......... och solnedgång!!
Men jag måste nog väldigt snällt be kollegan F att renovera husets flugdörrar, så att man kan ha öppet utan att släppa in miljarder flugor och en miljon mygg!
Imorron slutar jag jobba kl 10 och sen är jag ledig enda tills på tisdag kl 13......det känns sååå gott!!
Längtar till Böda och skulle vilja åka dit i helgen ( vi har ju inte varit där på jättelänge!!!) men istället ska vi upp till mälardalen och sälja prylar åt corvetteklubben där A och jag......det är ju lite kul det med........och lite Böda känsla får vi också, eftersom vi ska tillbringa fredagskvällen och natten hos våra Böda vänner i Strängnäs........och så säger de ju att det ska bli tråkigt väder i helgen.......och då är det ju inte lika kul att vara på Böda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0